تشکیل دفتر یونسکو در همدان؛ فرصتی برای جذب فرصت‌های گردشگری

0

*رضوان سلماسی

*رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان

با توجه به فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی باید از هر فرصتی برای ترویج و اشاعه آموزه‌های اخلاقی و باورهای اجتماعی و مذهبی بهره جست. تشکیل دفتر یونسکو در همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران فرصت مغتنمی است که می‌توان از آن برای جذب فرصت‌های گردشگری در راستای ایجاد تعامل در چهارچوب باورها و سیاست‌های کلان کشور استفاده کرد.

نوع برنامه‌ریزی و مهارت در برقراری ارتباط فرهنگی در سطح بین‌المللی در شرایط حاکم سیاسی و وجود تحریم‌ها، می‌تواند چهره واقعی و توانمندی کشور را به جوامع بین‌المللی معرفی کند. توانایی و مهارت ما در این ارتباط، میزان تاثیرگذاری و اشاعه فرهنگ ایرانی اسلامی را به جهانیان مشخص می‌کند. پیشگامان مدیریت و سیاست‌گذاران، آن دسته از جوامعی هستند که با استفاده از داشته‌ها و ظرفیت‌های خود، تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کنند.

اگر باور به عمق آموزه‌های مذهبی و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی داشته باشیم بیمه تاثیرپذیری، جایی برای موضع‌گیری و عقب‌نشینی نخواهد داشت. الگوی جامعه ایرانی اسلامی ائمه دینی و بزرگان تاریخی ما هستند که در رویارویی با گروه معاند از هر فرصتی برای معرفی حقانیت و درستی باورهای خود استفاده کرده و با معرفی فرهنگ و باورهای صحیح خود نه تنها تأثیر منفی نپذیرفته‌اند بلکه در بزنگاه‌های تاریخی تاثیرات شگرفی بر اوضاع حاکم داشته‌اند .

نوع مدیریت و برنامه‌ریزی ما بهره‌مندی از تشکیل دفتر یونسکو در همدان را مشخص خواهد کرد بنابراین استفاده از این فرصت هنر ماست که نباید از آن غافل بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.