دیدار با پیشکسوتان موسیقی همدان

0

*علی پاشا رجبلو

*مدرس موسیقی

انجمن موسیقی استان همدان به منظور قدردانی از مقام ارزشمند استادان پیشکسوت همدان، دیدارهایی تحت عنوان «دیدار با پیشکسوتان موسیقی همدان» را در فهرست فعالیت‌های آتی خود، قرار داده است. استادان هنر موسیقی عاشیقی در همدان، همواره در موسیقی عاشیقی کشور، حضور جدی و تاثیر گذاری را داشته و دارند. استادانی چون زنده‌یاد عاشیق حیدر محمودی، حق‌رضا فطری، میرزا مراد داوودی، ماشالله رسام و ده‌ها استاد بنام دیگر در این عرصه موسیقیایی، هر کدام  با صدا و ساز خود، سهم و نقش مهمی در حفظ و اشاعه مقام‌های ترکی و هنر عاشیقی، داشته‌اند .

 

دیدار با استاد حق رضا فطری از استادان و بزرگان هنر عاشیقی و یکی از صاحب‌نظران این موسیقی ، در ۳ دی ماه ۱۳۹۸، اولین برنامه از این دیدارها بود. در این دیدار صمیمی، ضمن قدردانی و تجلیل از چند دهه فعالیت و تلاش این استاد موسیقی مقامی همدان، افتخار داشتیم که از سخنان و صدا و ساز استاد حق رضا فطری، بهره‌مند باشیم.

شاید دوست بدارید :

در دومین دیدار این سلسله برنامه‌ها، با استاد ماشالله رسام از استادان و بزرگان هنر عاشیقی، خواننده و نوازنده بالابان، سرنا، چگور  و یکی از صاحب‌نظران  موسیقی عاشیقی، به همراه تنی چند از هنرمندان موسیقی، با وی نشست و دیداری در تاریخ ۱۰ دی ماه ۱۳۹۸ برگزار شد. در این دیدار علی آقامحمدی (رئیس انجمن موسیقی استان همدان) و قادر شهسواری از انجمن موسیقی استان همدان، رضا دهقان نماینده انجمن موسیقی استان در تویسرکان و همچنین هنرمندانی چون علی اصغر طاهری، محمدرضا بختیاری، راستین هستی‌پرست، اکبر محمدی، حسن خدایی، حسین زندی و علی پاشا رجبلو، حضور داشتند.  همچنین افتخار داشتیم از سخنان و صدا و ساز استاد ماشالله رسام، در دوبخش بالابان‌نوازی و سرنانوازی و از خاطرات گذشته ایشان بهرمند باشیم. برای این استادان  دلسوز موسیقی عاشیقی همدان، سلامتی و طول عمر و سرافرازی آرزومندیم.

انجمن موسیقی استان همدان به منظور قدردانی از مقام ارزشمند استادان پیشکسوت  موسیقی همدان، سومین دیدار خود را در تاریخ ۱۸ دی ماه ۱۳۹۸، با حضور در منزل  استاد تقی زاهدی (هنرمند بینادل) نوازنده عود و ماندولین، برگزار کرد.

در این دیدار علی آقامحمدی (رئیس انجمن موسیقی استان همدان) و قادر شهسواری از انجمن موسیقی استان همدان، رضا دهقان نماینده انجمن موسیقی استان در تویسرکان و همچنین هنرمندانی چون سیاوش دیهیمی، علی اصغر طاهری، محمدرضا بختیاری، حاج آقا آقامحمدی، سروش مرادی، نوین خوش نوا، رضا عباسی، حمید شهسواری، حسن خدایی، حسین زندی و علی پاشا رجبلو، حضور داشتند، از سخنان و خاطرات گذشته استاد زاهدی بهره‌مند شدند.

همچنین قطعاتی به صورت سازی و آوازی توسط هنرمندان نوین خوش نوا و حمید شهسواری و محمدرضا بختیاری اجرا شد.

در پایان این نشست لوح تقدیر از چند دهه فعالیت استاد تقی زاهدی، از سوی انجمن موسیقی استان همدان، به وی تقدیم شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.