نورمهال چه شد؟

حل مشکل نورمهال اراده جمعی می‌خواهد

0

*فاطمه کاظمی

*روزنامه‌نگار

از سه سال گذشته تاکنون فعالان فرهنگی، هنرمندان، خبرنگاران و شهروندان همدانی پیگیر جلوگیری از ساخت‌وساز در عرصه عمارت تاریخی نورمهال بوده‌اند. در ابتدا کمیته امداد و پیمانکار پروژه ساخت دو برج در عرصه این عمارت تاریخی، بر ساخت‌وساز در آن اصرار داشتند و با رسانه‌ای شدن این موضوع و مطالبه عمومی همراه با پیگیری مدیرکل دیوان محاسبات استان، دست از این اصرار برداشتند و به در نظر گرفتن مجوز برای ساخت‌وساز املاک خود در منطقه سعیدیه راضی و از ساخت‌وساز در عرصه عمارت نورمهال منصرف شدند.

فاطمه کاظمی- روزنامه‌نگار

مدیریت شهری هم وقتی متوجه شد جلوگیری از ساخت‌وساز در عرصه نورمهال به یک مطالبه عمومی تبدیل شده تصمیم به همراهی گرفت؛ همراهی که تاکنون ادامه داشته اما با وجود این‌که همه نهادها در این موضوع متفق القول شدند اما هنوز به نتیجه روشنی نرسیده‌اند و نورمهال همچنان برای پابرجا ماندن بلاتکلیف است.

شهرداری به ارائه امتیاز به کمیته امداد در مقابل الحاق زمین این نهاد به بوستان پرواز راضی است اما به نظر می‌رسد پروژه درگیر مراحل پیچیده اداری شده و گویا اراده‌ای برای گشودن گره نورمهال وجود ندارد. از طرف دیگر گفته می‌شود بخشی از زمینی که قرار است پیمانکار به جای نورمهال در آن ساخت‌وساز کند، کاربری آموزشی دارد و این مشکل باید در کمیسیون‌های مربوط به شهرداری مطرح و حل شود اما تاکنون از سوی نهادهای مرتبط مانند آموزش و پرورش و کمیته امداد همراهی و همدلی دیده نشده است.

این در حالی است که از همان اول استاندار هم وارد موضوع شد و دستور حل این مشکل را داد اما ظاهرا مدیران میانی به دستورات استاندار نیز بی‌توجه هستند.

بدون شک نورمهال به یک مسئله ملی تبدیل شده و به راحتی نمی‌توان در عرصه آن ساخت‌وساز انجام داد اما باید قبول کنیم مالک هم آن‌جا حقی دارد و تاکنون به نیت حل مسئله با سایر نهادهای مربوط همراهی کرده و امروز مدیران متولی و تصمیم‌گیر نباید اجازه بدهند نورمهال در گیر و دار یک دور باطل به نقطه اول برگردد و باعث عصبانیت مطالبه‌گران شود.

بهتر است آموزش و پرورش با شهرداری همراهی کند و اجازه دهند پیمانکار پروژه در محل جدید تعیین‌شده ساخت‌وسازش را شروع کند تا بیشتر از این متحمل ضرر نشود و در مقابل، مردم نیز به مدیران بدبین نشوند و گمان نکنند قول‌هایی که مسئولان همدان می‌دهند پایه و اساس واقعی ندارد و معمولا در حد حرف باقی می‌ماند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.