نام شجریان بر معابر همدان

۳۵۰ هنرمند و فعال فرهنگی در نامه به رئیس شورای شهر همدان خواستار نام‌گذاری یک میدان به نام استاد شجریان شدند

۳۵۰ هنرمند و فعال فرهنگی در نامه به رئیس شورای شهر همدان خواستار نام‌گذاری یک میدان به نام استاد شجریان شدند

1

*فاطمه کاظمی

*روزنامه‌نگار

‎اشخاص برجسته‌ای چون پرویز اذکایی- نویسنده و تاریخ‌دان، پرویز پرستویی- بازیگر، امیرشهاب رضویان- کارگردان، عبدالله کوثری- مترجم، مسعود جعفری جوزانی- کارگردان، احمدرضا درویش- فیلمساز، مجید برزگر- سینماگر، علیرضا بهرامی- نویسنده و شاعر، مهتاب کرامتی- بازیگر، بهرام بهرامیان- کارگردان، بهرام توکلی- کارگردان، احمد آریامنش- خوشنویس، قاسم زارع- بازیگر، مرتضی پورصمدی- مدیر فیلمبرداری، عبدالله باکیده- کارگردان، مهرداد زاهدیان- کارگردان، حسین زندی- روزنامه‌نگار، حسین عناصری- گرافیست، جمال ساداتیان- تهیه کننده به همراه ۳۵۰ نفر از اهالی فرهنگ و هنر همدان، در نامه‌ای به رئیس شورای شهر همدان از وی خواستند در همدان یک خیابان و یک میدان به نام زنده‌یاد استاد شجریان نام‌گذاری کند. امضاکنندگان این نامه میدان مالیات و خیابان پرستو را برای این کار پیشنهاد داده‌اند.

به گزارش همشهری آنلاین، این در حالی است که چند روز پیش شهرداری به دستور اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، بنرهای یادبود استاد شجریان را که به همت بخش خصوصی در خیابان‌های شهر نصب شده بود، شبانه پایین کشید. این خبر حتی در رسانه‌های بین المللی منعکس شد و چهره همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران را به چالش کشید.

‎در نامه اهالی فرهنگ و هنر همدان آمده است: «همان‌گونه که آگاه هستید، چند روزی است که عموم مردم در فقدان از دست دادن استاد بی‌همتای موسیقی ایرانی، عالی‌جناب محمدرضا شجریان به سوگ نشسته‌اند. ما تعدادی از اهالی فرهنگ و هنر استان همدان برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره استاد مسلم موسیقی ایران درخواست می‌کنیم، برای احترام به خواست عمومی و در راستای اجرای بند ۲۴ ماده ۷۶ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران یکی از میدان‌ها و خیابان‌های اصلی شهر را به نام استاد محمدرضا شجریان نام‌گذاری کنید. گفتنی است پیش از این در تهران، مشهد، شیراز و چند شهر دیگر این نام‌گذاری انجام شده است».

اهمیت توجه به خواست عمومی

«علیرضا بهرامی» شاعر، نویسنده و روزنامه‌نگار همدانی در این‌باره بر اهمیت توجه تصمیم‌گیران به خواست عمومی تأکید می‌کند و می‌گوید: در فعل و انفعالات اجتماعی، یک واقعیت مهم سلیقه عام و خواست عمومی است و هرچه تصمیمات مسئولان و تصمیم‌گیران به خواست عمومی نزدیک‌تر باشد، طبیعتا هم اقناع بیشتری به وجود می‌آورند و هم اعتمادسازی می‌کنند و هم خیلی از کاستی‌ها با ملایمت عمومی مواجه می‌شود و همدلی و همراهی‌های زیادی به وجود می‌آورد.

وی با بیان این‌که خیلی وقت‌ها برعکس این روند مشاهده شده، توضیح می‌دهد: هر گاه مسئولان و تصمیم‌گیران به خواست عمومی بی‌توجهی کرده‌اند، در مناسبات عمومی خود بیشتر دچار مشکل شده‌اند و باعث کاهش حس همدلی عمومی و اعتماد عمومی در جامعه شده‌اند و در ادامه با کاهش همراهی‌های عمومی ناشی از اعتماد عمومی مواجه بوده‌اند.

بهرامی معتقد است: جامعه ایران در چند دهه اخیر از نظر فکری پیشرفت‌های زیادی داشته افزایش تعداد تحصیل‌کرده‌ها باعث شده حتی در روستاهای کوچک نیز کوچه‌ها و معابر به نام مفاخر نام‌گذاری شوند. زمانی انتخاب نام گل‌ها و گیاهان به اهالی حس خوبی می‌داد و حالا انتخاب نام مفاخر حس خوبی ایجاد می‌کند و این ناشی از میل به سرمایه‌سازی فرهنگی است. آن هم در شرایطی که مفاخر ما توسط کشورهای دیگر مصادره به مطلوب می‌شود و گاه به تغییر هویت آن‌ها می‌انجامد. بنابراین نا‌م‌گذاری مفاخر بر روی کوچه و خیابان‌ها ایجاد یک ارزش افزوده برای جامعه است.

این نویسنده و شاعر همدانی به گذشته برمی‌گردد و می‌گوید: یادم هست در دوران نوجوانی استاد شجریان و شهرام ناظری گوش می‌کردیم و آن سال‌ها آلبوم‌هایی تولید شد که برای ما لحظه‌های دل انگیزی ساخت و شخصیت فرهنگی ما را شکل داد. همان زمان صدای استاد شجریان از رادیو و تلویزیون و حتی بلندگوهای عمومی آرامگاه بوعلی پخش می‌شد.

وی ادامه می‌دهد: آن چیزی شخصیت فرهنگی ما را شکل داده با فعل و انفعالات سیاسی قابل تغییر نیست و اگر فعل و انفعالات سیاسی باعث شده دیگر صدای استاد شجریان از رادیو شنیده نشود، باعث نمی‌شود که ما خاطرات خود را پاک کنیم و چیز دیگری جایگزین کنیم. کمااین‌که نهادهای حاکمیتی وقتی می‌خواستند یک موسیقی کاباره‌ای را پس بزنند، صدای استاد شجریان را پخش می‌کردند و نامش را موسیقی فاخر می‌گذاشتند، معنای موسیقی فاخر که با تحولات سیاسی تغییر نمی‌کند.

بهرامی تأکید می‌کند: با این تفاسیر آن‌چه تار و پود ما را شکل داده باید مرجعی برای تصمیم‌گیران باشد و اگر آن‌ها این فرصت‌ها را از دست بدهند، در نهایت ساختار حاکمیت متضرر می‌شود.

حداقل پاسداشت و قدردانی

‎«مجید برزگر» سینماگر برجسته همدانی که کارگردانی فیلم‌هایی مانند «فصل باران‌های موسمی» و «پرویز» را در کارنامه خود دارد، درباره اهمیت تحقق این خواسته شهروندان همدانی می‌گوید: نام‌گذاری یک خیابان یا میدان به نام استاد شجریان یا هر چهره‌ای که جزو مفاخر این مملکت محسوب می‌شود، بیش از آن‌که نفعی برای او داشته باشد، به سود ماست. این پاسداشت حداقل حرمت‌گذاری و قدردانی ما نسبت به کسی است که همه زندگی خود را صرف فرهنگ این سرزمین کرده است.

‎برزگر معتقد است ما در این زمینه کوتاهی کرده‌ایم و ادامه می‌دهد: قطعا در آینده از روزگارانی که زنده‌یاد شجریان در آن زندگی می‌کرده و انسان‌هایی که با او هم دوره بوده‌اند، یاد خواهد شد و آیندگان به کم‌کاری ما پی خواهند برد همان‌طور که درباره «احمد شاملو» هم این کم‌کاری شد.

همدان به این نام‌گذاری نیاز دارد

‎این فیلمساز همدانی با بیان این‌که این ممکلت نیاز به سد و جاده ندارد بلکه این سرزمین نیاز به تقویت و بازسازی فرهنگ دارد و نیازمند کار فرهنگی است، توضیح می‌دهد: نا‌م‌گذاری معابر، خیابان‌ها و میدان‌ها به نام مفاخر کمترین کاری است که در حق آن‌ها می‌توان انجام داد؛ انسان‌هایی که راه درست را انتخاب کردند و سرسختانه به مسیر خود ادامه دادند. ما باید به روزگاری که انسان‌هایی چون زنده‌یاد شجریان و «بهرام بیضایی» در آن زندگی کرده‌اند، افتخار کنیم.

‎برزگر درباره اهمیت چنین اتفاقی برای همدان با اشاره به این‌که در همه جای ایران باید این اتفاق بیفتد، می‌گوید: باید یادمان بماند دستاوردهای انسان‌هایی چون استاد شجریان بسیار بیشتر از هر سیاستمداری است. همدان با سابقه فرهنگی بسیار به این نام‌گذاری نیاز دارد و همدانی‌ها در آینده به آن افتخار خواهند کرد.

هم محبوب هم مشهور

‎«امیرشهاب رضویان» دیگر سینماگر همدانی که در تمام اتفاقات فرهنگی همدان کنار فعالان مدنی ایستاده و از آن‌ها حمایت کرده نیز می‌گوید: یک هنرمند ملی هم‌قیاس با «میرزاده عشقی» درگذشته که یک خیابان در همدان به نام او هست. وقتی هنرمندی با این میزان از وجاهت و محبوبیت فوت می‌کند، نام‌گذاری یک خیابان و میدان به نام او، کمترین کاری است که شهروندان یک شهر می‌توانند آن را مطالبه کنند و شهرداری و شورای شهر می‌توانند انجام دهند. استاد شجریان از جمله هنرمندانی است که هم محبوب بود و هم مشهور.

‎وی ادامه می‌دهد: در دهه پنجاه دو نوع موسیقی  موسیقی کوچه‌بازاری و موسیقی پاپ بسیار فراگیر شده بود. هنرمندانی چون زنده‌یاد شجریان با برگزاری کنسرت،  انتشار آلبوم موسیقی اصیل ایرانی، شرکت در جشن هنر و حضور در رادیو و تلویزیون، نسل ما را با موسیقی اصیل ایرانی آشنا کردند.

اتفاق خجالت آور

‎رضویان در توضیح این جمله که نام‌گذاری یک خیابان به نام استاد شجریان، اعتباری برای همدان محسوب می‌شود، می‌گوید: نزدیک به ۳۵۰ نفر این نامه را امضا کرده‌اند و شهرداری و شورای شهر باید به خواست این ۳۵۰ نفر احترام بگذارند.

‎این سینماگر همدانی درباره اتفاق تلخ پایین‌کشیدن بنرهای یادبود زنده‌یاد شجریان در همدان توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد و شهرداری معتقد است: این اتفاق برای هر شهری خجالت آور و مایه سرشکستگی است و این یعنی نهادهای دولتی ارزش این هنرمند ملی را نمی‌شناسند.

واقعیت این است که کسی به خاطر ندارد شهردار یا مدیر فرهنگ هم‌دوره با انسان‌هایی مانند میرزاده عشقی، عارف قزوینی و ابوالحسن خان صبا چه کسانی بوده‌اند اما نام هنرمندان است که در ذهن‌ها و یادها می‌ماند. آقایان شهردار و مدیرکل فرهنگ حداقل کاری که می‌توانند بکنند این است که به گونه ای فعالیت کنند که نام نیکی از آن‌ها هم به یادگار بماند.

شهر متعلق به همه سلیقه‌هاست

«حسین زندی» روزنامه‌نگار همدانی که مسئولیت جمع آوری امضاها را بر عهده داشته، می‌گوید: شهر متعلق به یک طیف یا سلیقه خاص نیست. دوستداران استاد شجریان که تعداشان نیز بسیار زیاد است، مانند سایر شهروندان عوارض و مالیات پرداخت می‌کنند و به اندازه سایر شهروندان حق دارند از خدمات شهری، اجتماعی و فرهنگی شهر استفاده کنند بنابراین انتظار داریم مدیران فرهنگی و اعضای شورای شهر همه سلیقه‌ها و همه شهروندان را به یک نگاه بنگرند.

زندی می‌افزاید: این اتفاق در شهرهایی مانند تهران و شیراز و حتی برخی شهرستان‌ها و روستاهای کوچک افتاده و شهر ما تافته جدا بافته نیست. اتفاقا امروز اعضای شورای شهر و مدیران شهری با چنین تصمیمی نشان می‌دهند چقدر به مردم نزدیکند و چه اندازه مطالبات فرهنگی شهروندان برای آن‌ها مهم است.

این روزنامه‌نگار با اشاه به اهمیت این نامگذاری ادامه می‌دهد: وقتی ما از الگوهای فرهنگی سخن می‌گوییم و معتقدیم باید از فرهنگ غرب فاصله بگیریم پس نمی‌توانیم با آثار و مفاخری مانند استاد شجریان مخالفت کنیم و آنان را نادیده بگیریم. همانطور که نام سعدی، حافظ، فردوسی و خیام که همدانی نیستند اما معابر شهر ما را مزین کرد‌ه‌اند، نامگذاری خیابان و میدانی به نام بلند استاد شجریان که اتفاقا هم‌دوره و معاصر ساکنان شهر ما بود، هیچ منافاتی ندارد. این قدرشناسی از شخصیت کسی است که سال‌ها برای مردم ما خاطره ساخته است. البته کاش زمانی که این استاد زنده بود چنین اتفاقی افتاد.‌

اسامی امضا کنندگان عبارتند از:

پرویز اذکایی- نویسنده و تاریخ‌دان/ پرویز پرستویی- بازیگر/ امیرشهاب رضویان- کارگردان/ عبدالله کوثری- مترجم/ مسعود جعفری جوزانی- کارگردان/ احمدرضا درویش- فیلمساز/ مجید برزگر- سینماگرعلیرضا بهرامی- نویسنده و شاعر/ مهتاب کرامتی- بازیگر / بهرام بهرامیان- کارگردان/ بهرام توکلی- کارگردان/ احمد آریامنش- خوشنویس/ قاسم زارع- بازیگر/ مرتضی پورصمدی- مدیر فیلمبرداری/ عبدالله باکیده- کارگردان/ مهرداد زاهدیان- کارگردان/  حسین زندی- روزنامه‌نگار/ حسین عناصری- گرافیست / جمال ساداتیان- تهیه کننده/  کمال شهباز بیگیان- کارگردان تئاتر/ دکتر شیما شکرچی/ محمد حاتم- نوازنده و مدرس موسیقی/ فاطمه کاظمی- روزنامه‌نگار/ فاطمه احمدی- موزه‌دار و عضو ایکوم/ خیرالله اصغری- طراح گرافیک، نقاش/ حسین توقیری- کارگردان/ حسین زارعی- گرافیست / آریا قاسمی- آهنگساز و خواننده/ شاهرخ فخیمی- شاعر و فعال فرهنگی/ مهناز نوراللهی فرد- سینماگر/ الهه حدادیان- سینماگر/ / دکتر مهرداد مدرکیان- دندانپزشک/ علی پاشا رجبلو- مدرس موسیقی/ سعید عظیم پور- مدیرعامل شرکت ایرانیان/ مجید امدادی فرد- عکاس فاروق آزادیان- موسیقیدان/ میلاد نوروزی فر- شغل آزاد/ فاطمه هوشمندی/ امیر برجیان- صاحب امتیاز کانون تبلیغاتی اهورا و مدیرمسئول پایگاه خبری همدان آنلاین/ سامان ضیائی- آهنگساز/ دکتر سعید ایزدی- معمار/ محمد مهدی خداکرمی- کارگردان/ سعید سلاح‌چی- کارگردان/ امیر متین فرد- فعال فرهنگی/ / الهام جولانی- چهره پرداز/ ناصر باکیده- مدیر فرهنگی/ جمشید اقبالی- مهندس/  مهرداد حمزه- روزنامه نگار/ نعمت الله اخضری- کوهنورد/ داود احمدی-دانشجوی دکترای تخصصی معماری/ حیدر زندی- شاهنامه پژوه/ حسن مایلی- پژوهشگر/ میثم قربانی/ پدرام شریفی/ محمدحسام رحیمی/ امیر اسماعیلی/ کاظم مرادی- خواننده و مدرس آواز/ محمدرضا مهریاب زاده- فعال حوزه گردشگری/ سید افشین ابراهیمی – حقوقدان/ فاطمه محمدی کیا- دانش آموخته معماری/ مهدی لطفی- نوازنده/ سمانه اسکندری- روزنامه‌نگار/ فاطمه بابایی سرور- استاد دانشگاه/ اردشیر محرابی- مجسمه‌ساز/ منا بشیری- مهندس معمار/ محمد رابطی- خبرنگار/ مهرداد نهاوندچی- فعال محیط زیست/ سمانه بیاتی- دانشجو/ مسعود احمدوند/ زهرا رضایی- مدرس زبان/ سیما شیرزادی فخر- کارمند/ حسن زندی- کارشناس موسیقی، خواننده و مدرس آواز/ مجتبی حبیبیان/ امیر حمیدی نوید- خبرنگار/ محمدجواد ثابتیان- محقق حوزه شهرسازی/ معصومه مومنی- مدرس گردشگری/ مهدی فتحی- دانشجو/ علیرضا شادمانی روشن- خواننده/ فرهاد محرابی/ علی باب الحوائجی- معما/ مریم صیفی- معمار/ مصطفی حسینی/ زهره بهنام خو- شاعر و نویسنده/ وحید جلاده- معمار/ بهنام افتخاریان- فعال گردشگری/ مهران دخت فتحی- مربی یوگا/ میترا قیاسوند- فعال سیاسی/ پوریا دایلر- عکاس/ مجیر خضریان- روزنامه‌نگار/ احمد رئیسی- فعال سیاسی/ سجاد عزتی- مدیر بازرگانی/ سمیره باقری- کارمند/ وحید روحی- کارشناس ارشد حسابداری/ حسین پارسا- معلم/ آناهیتا رجبی- مربی یوگا/ رشید سلطانی حیدرزاده / قاسم وکیلی- مدرس دانشگاه/ پریسا نعمتی- خانه‌دار/ ندا رشیدی- روانشناس/ محسن رشیدی/ آذر جعفری/ محمدحسین رشیدی/ میثم حبیبی- مدیر فروش / محمد وارسته- وکیل دادگستری/ علی مزیکی- استاد دانشگاه/ حسین مستور- قالب‌ساز/ جواد حبیبی ناصر- کارشناس سخت افزار- نوازنده سه‌تار/ فرزاد محرابی- کارمند/ صدیقه رضایی- راهنمای گردشگری/ فریبا نوربخش- معلم/ کاظم وحدتی- دبیر/ امیر مهربان/ زهرا کرد- جامعه‌شناس/ مجموعه ورزش‌های همگانی دایره/ محمود حکم آبادی- مدرس دانشگاه/ پروانه محسنلو- کارشناس ارشد مدیریت/ سارا کرمی/ ساره شرفی- عکاس/ هادی لایقی- کارگردان تئاتر/ احمد پارسا- مدرس موسیقی/ سید محمد موسوی- معمار/ مرتضی موسوی پرورش- معلم/ نرگس اخوان- عکاس/ سعید درسنگی/ زهرا جعفری- معلم هنر/ الهه کریمی- حسابدار/ معصومه پورغلام/ مجید واحد نژاد/ آیدا شاکر- روزنامه‌نگار/ مهسا سعیدی- کارمند شهر کتاب/ امیرحسین قویمی- فعال محیط زیست/ آرشام دی بهمر/ رحمت خیری- شهروند/ صالح صفری- سعدی پژوه/ صادق ارشی/ حمیدرضا سلیمانی- بازیگر تئاتر/ رضا کرمی- کارشناس ارشد تاریخ/ مهرنوش زنگنه- فعال حوزه صنایع دستی/ رسول نصرالهی- فعال سیاسی/ روح الله ملکی- کارمند پتروشیمی/ سارا حجت الاسلامی- دانشجو/ وحید غفاری/ الهام جباری/ امیرسام بهرامیان- نوازنده موسیقی/ امیرعلی کلامی- کارمند/ پریزاد دباغچیان- حسابدار/ امیر کاوسی- نوازنده سازهای ایرانی/ فرشاد قراوسکی- شغل آزاد/ بهرام عبدی- تولیدکننده ساز/ ملیکا دژپور- شهروند/ الهام آریایی- نماینده انجمن حمایت از حقوق حیوانات/ امیرحسین درویشی زاده- مهندس نقشه‌بردار/ محبوبه جورسرا- مشاور املاک/ هما بوریانفرد- معلم بازنشسته/ لیلا نورالهی- فعال گردشگری/ مازیار محمدی- نوازنده/ تهمینه رجبلو/ حامد رضایی- معمار/ شاهین خدایاری- نوازنده تنبور/ سحر قربانی- نوازنده نی و فلوت/ یوکابت یوسفی- کارشناس ارشد مرمت بنا- پیمانکار پروژه‌های بومگردی/ مجید ربیعی- دانشجو/ میلاد مرادیان/ محمدرضا استعدادی- عکاس/ شیوا مرادی- خانه‌دار/ مینا آذرافشان- شاعر، نویسنده، نقاش/ مجتبی گروسی- فرهنگی/ آیدا زردشت/ سلمان زند- روزنامه‌نگار/ ندا بداغی- کارشناس حقوقی- نقاش/ صابر مرسلی- کارمند/ مهرداد رهبر- کارشناس حقوقی- خواننده/ الهام شعبانلو/ پیمان مرادیان- پرستار/ ماریا پورعباس- فعال مدنی/ جهانگیر بداغی- نوازنده سنتور/داود امام/ مریم قدیمی/ میرتوحید رادفر- فعال موسیقی/ علی مظاهری- هنردوست/فاطمه بیات- شهروند/ سمیرا برزگر- مدیرمسئول و صاحب امتیاز کانون آگهی و تبلیغاتی گیتی نگار/امیر جمشیدی/امید وثوقیان/ لیدا حکانی- بازیگر/ علی خدایی/ شیوا رشیدی- بازیگر و طراح مد و لباس/ عباس رنجبران- شاهنامه‌خوان/ احمد فرهانچی/ کاظم سبزی- نویسنده/ نرگس مردانی- کارشناس حقوق/ فرید آقامحمدی/ آرزو فراشی- طراح سایت/ پیمان سرمستی- مترجم، شاعر/ محمد مرادعلیان- ترانه‌سرا/ فائزه قوام- معمار/ مریم زیوری/ مهدی غلامی/ پرستو هدایتی- شهروند/ لیلی اسکندری- شهروند/ زهرا کرد- پرستار/ محمد قربانی- مهندس معمار/ بهاره قاسمی فرد/ زهرا افشار- کارمند/ کیوان کاظمی- خوشنویس/ علی اصغر حمیدی- مهندس عمران/تینا محجوبی/ زینب بیات- استاد دانشگاه/ شکیبا مرادی فرد- پزشک/ صدف سیمین‌پور- دانشجو/ فهیمه حاصلی- لیسانس/ مرجان اسلامبولچی/ علی اصغر تاجیک- لیسانس مواد غذایی/ مانی شکیبافر- مدرس دانشگاه- تصویرگر/ حسین پاکنهاد- عکاس/ حمیدرضا طهماسبی- کارشناس تربیت بدنی/ مهسا نوروزی- ماما/ علی اصغر طاهری- خواننده/ علی آقامحمدی- رئیس انجمن موسیقی استان/ داود بهشتی- کوهنورد/ علی اصغر بشیری- نویسنده و پژوهشگر/ مدیحه حسینی/ لیلا بهرامی- جامعه شناس/ هاله نادری- مترجم/ جعفر محمودی- معلم/ رضا مسلمی- معلم/ محمدرضا بداغی- مدیر دبیرستان شریعتی/ آزیتا نوروزی/ امیرفرزاد همتی/ شیرین عاشورلو- مدرس دانشگاه/ حسین چراغی نظر- سازگر و عکاس/ مهدی هاشمی طاهر – مدیریت موسسه اعتباری کوثر استان همدان/ فائزه خانی- کارمند شرکت خصوصی/ علیرضا رضایی- نویسنده/ پرستو دارایی- معلم /پوریا بوجاریان/ جواد عاشوری- فعال سیاسی/ فرانک سهم الدینی- پرستار/ احمد مرادی- عطار/ صادق کرمی/ اشکان شیری- پیرایشگر/ مرتضی لوینی- مهندس معمار/ نگین حقیقی صابر- معلم ریاضی/ ناهید زندی‌صادق- روزنامه‌نگار/ محسن قراگوزلو- روزنامه‌نگار/ زهره قراگوزلو- کارشناس ارشد شهرسازی/ سید حسن آبرومندی/ رضوان مرادی/ حمید خاورزمینی- فعال سیاسی/ رضا نادری- بازنشسته تامین اجتماعی/ مهدی خسروی- دبیر/ وحید سماواتی/ محمدرضا دبیریان- کارشناس الکترونیک/ محمد خان محمدی- نوازنده ویولن و فعال موسیقی/ علی اصغر رحمانی پاکروان- مدرس موسیقی و عضو هیئت مدیره انجمن موسیقی استان/ عاطفه معظمی- کارشناس مدیریت امور فرهنگی، دبیر/ معصومه آزادی- خانه‌دار/ فاطمه دهقانی- خانه‌دار/ مجتبی مطلبی/ ساجد بابایی- نقاش/ اکبر تمسکی- فیلمنامه‌نویس/ میلاد وندائی- باستان‌شناس/ محمد افشار- شاهنامه‌پژوه/ ناهید آزادی- عضو شورای اجتماعی کوی محمدیه/ صاحب محمدیان منصور- پژوهشگر/ مریم رازانی- نویسنده/ الهام بهرامی- دکترای شیمی/ ندا عندلیبی- عکاس/ پوریا رضایی‌پور- مهندس کامپیوتر/ ساسان نیک‌سیر- مهندس عمران/علی صفری- مهندس عمران/ غزاله کریمی- مهندس معمار/ آرمان متقی- مهندس عمران/ نسرین زندی- روزنامه‌نگار/ جلال نادری- معلم/ حسین کاشی- معلم/ نادر قدیمی- معلم/ احسان مهری- مدرس/ سمانه اسکندری- مدیر فنی پرواز/ معصومه مسلمی- خانه‌دار/ مائده ابراهیمی صدرآبادی- دانشجوی مهندسی برق/ علی اصغر مرادی- کارشناس مسئول اعتیاد معاونت بهداشتی همدان/ شروین حسینی- طراح گرافیک/ میلاد حسن‌خانی / باقر حسینی- دبیر/ زهرا یوسفی- شاعر/ حسین قاسمی/ علی هیزجی/ مهدیه شکوری- فوق دیپلم کامپیوتر/ زهرا بهرامی/ سعید شیخ بابایی/ علی اکبر الطافی/ سعید احمدی علوی- کارمند اداره برق/ اکبر محمدی- فعال مدنی/فرناز مصباحی- مهندس/ فاطمه صبح امید- کارشناس علوم اجتماعی/ محمد کیا مسلمی- دانش آموز/ شمسی باروتیان- فعال فرهنگی/ مسعود احمدی- نویسنده/ محمدهاشم پاکیزه- فعال مدنی/هانا حسینی/ بهرنگ مجیدی-مهندس معمار/ علیرضا اطلسی پاک/ کیمیا مسلمی- دانشجو/ بهاره قاسمی فرد- فعال موسیقی/ محمد رضایی/ امین منوچهری- فیلمساز/ فرزان پوینده/ مرضیه افتاده- مدرس دانشگاه/ هادی موسوی- مدرس دانشگاه/ بهروز عادلی نیا- دکترای مکانیک/ میلاد حجرین- مدرس دانشگاه/ مینو محمدی -مدرس دانشگاه/ سروین سالار- دکترای تربیت بدنی/ پرستو دارایی- مدرس تار/ آرزو احمدی وکیل/ سارا کبیری- مدرس دانشگاه/ فاطمه فیضی دکترای کشاورزی/ سعیده رهایی کارمند بانک/ بهنام بیات-نوازنده/ سعید بیات- فعال مدنی/ مسعود میدانچی- فعال فرهنگی/ کسری فرهادی- نوازنده گیتار/ زهرا مرادی عطف/ الهام قربانی- طراح گرافیک/ حامد زیرکی/ مازیار ورمزیار- مدرس موسیقی/ خسرو انصاری- مجسمه‌ساز/ محمد احمدی- کارشناس ارشد طراحی صنعتی و معماری داخلی/ راستین هستی پرست- فعال موسیقی/ وحید گودرزی- دبیر/ محمدابراهیم مصلح- دبیر بازنشسته/ امیرسجاد محمدی- دانشجو/ سید محمدرضا جعفرزاده- مهندس الکترونیک، بازنشسته آموزش و پرورش/ بهنام نادری- خبرنگار/ دکتر امیر اسدیان/ حسن خوش‌همت- دیپلم و شغل آزاد/ سعید زارعی/ سامان بابایی- بازاری/ علیرضا درویش-مهندس عمران/ معصومه نورانی/ سروش مرادی-معمار، خواننده و پژوهشگر آواز/شهاب موغاری-کارشناس ارشد مهندسی پلیمر

1 نظر
  1. مهدی زندی می گوید

    چه نامی درخور و شایسته تر نام شجریان بزرگی که در جهت اعتلای فرهنگ این مرز و بوم تلاش فراوان نمود یاد و نامش گرامی باد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.