کرونا فرصت یا تهدید

0

*یلدا خاکباز

*کارشناس ارشد مردم‌شناسی

روزهای قرنطینه کش آمده‌اند، غول کرونا هنوز تمام و‌ کمال به چراغ برنگشته، با خشم و هیبتی ترسناک‌تر برگشته و ما سعی می کنیم به همراه فرزندان‌مان تسلیم ترس، ناامیدی و غم نشویم.

بهترین فرصت شریک شدن در دنیای کودکان  اقتضای این روزها، تجربه‌های بهتر و بیشتر برای شادتر و باهم بودن است. اما گفتگو و بحث، هم جای خود را دارد.

گفتگو کردن و به تعامل گذاشتن آن‌چه در فکر و اندیشه کودکان در جریان است می‌تواند رفتارهای آن‌ها را هدفمند کند. همین تعامل در کانون خانواده می‌تواند به آن‌ها امنیت روانی بدهند که بتواند برای روزهای بودن و نبودن سیستم ذهن و روح خود  را تا فرداهای دور تضمین کنند  .

نسل ما در بحران قبلی زندگی‌  -زمان جنگ شهرها-نوجوانانی  بودیم که  آن روزها، خوشبختی از نگاهمان شاید، نشنیدن صدای آژیر قرمز بود و یا پوشیدن لباس‌های رنگی رنگی و بس  .

حالا، در روزگار غریبی که تمام دنیایمان  به آپارتمانی احاطه‌شده با ساختمان‌های بلند در دست ساخت، منحصر شده و صفحه‌  موبایلی  بهترین فرصت است تا  زندگی را زیر سایه «خانواده» این مفهوم عمیق امنیت را  تکرار و تمرین کنیم که کودکانمان بیش از هر زمان دیگری مشتاق آن هستند؛ بچه‌هایی که دلخوشی‌های بزرگ زندگی‌ هستند.

امیدوارم همه‌ بچه‌ها با تجربیاتی ارزشمند به زندگی عادی بدون ویروس مرگبار برگردند. به‌همراه اندیشه‌هایی سازنده و قلب‌هایی که هرگز ناامید نمی‌شوند. دنیا با حضور این اندیشمندان کوچک، حتما زیباتر خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.