گام نخست را برای حفظ تپه پیسا برداشته‌ایم

شهردار همدان: فاز نخست بوستان محوطه تپه پیسا سال آینده ساخته خواهد شد

0

*فاطمه کاظمی

*روزنامه‌نگار

«عباس صوفی» شهردار همدان در نشست خبری که با حضور دکتر «پرویز اذکائی» و جمی از مدیران شهری و با موضوع بررسی وضعیت تپه پیسا در دفتر نشریه همدان‌نامه برگزار شد، با اشاره به رویکرد مثبت شهرداری همدان به حفظ هویت تاریخی همدان گفت: شهرداری همدان به این بلوغ رسیده که در حوزه مباحث تاریخی همدان وارد شود و به نظر من هر کجای این شهر که بویی از تاریخ و تمدن دارد، نیاز به توجه ویژه دارد. این‌که شهرداری منطقه پنج به بافت تاریخی اختصاص یافته نشان‌دهنده توجه مدیریت شهری به حفظ و نگهداری بافت قدیمی است.

وی ادامه داد: در جلسات متعدد هم گفته‌ام که ای کاش در گذشته محلات قدیمی و جدید را از هم جدا می‌کردیم و به محلات قدیمی این شهر دست نمی‌زدیم. اما خب در طول مسیر اتفاقاتی افتاده و حالا ما امیدواریم بتوانیم چنین کاری را انجام دهیم.

عباس صوفی

صوفی در پاسخ به این سوال که استاندار سابق دو سال پیش قول ساخت بوستان در محوطه تپه پیسا داد اما هنوز خبری از آن نیست، توضیح داد: این مکان نیز جزئی از تاریخ این شهر است. استانداری آن زمان از شهرداری خواست برای این محوطه طرح بدهد و از آن‌جایی که این مکان تاریخی است، تهیه طرح برای آن زمان بیشتری می‌برد. سیاست شهرداری بر حفظ محوطه تپه پیساست. ما به تپه نمی‌توانیم دست بزنیم و میراث فرهنگی باید برای آن تصمیم بگیرد. وظیفه شهرداری ساماندهی پیرامون این تپه است و فاز نخست بوستان محوطه تپه پیسا سال آینده ساخته خواهد شد.

شهردار همدان درباره سنخیت نام این بوستان با تاریخی‌بودن آن گفت: مهم این است که در جهت تپه پیسا قدم برداشته‌ایم اما میراث فرهنگی و سازمان‌های مردم‌نهاد هم باید در این موضوع وارد شوند. نام این بوستان مطابق با شرایط آن خواهد بود و از نظرات دکتر اذکائی نیز استفاده خواهیم کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.