استانداری همدان؛ محفل خصوصی یا نهاد رسمی؟

فاطمه کاظمی-روزنامه‌نگار

0

دو روز پیش همزمان با آغاز به کار ستاد انتخابات استان همدان، روابط عمومی استانداری در اقدامی تکراری از رسانه‌ها برای حضور در این برنامه به صورت گزینشی دعوت به عمل آورد و‌ جز چند رسانه محدود، سایر رسانه‌های استان به این برنامه دعوت نشدند.

مدت‌هاست جلسات و برنامه‌های استانداری همدان به محافل خصوصی تبدیل شده‌اند و بیشتر از آن‌که رسانه‌های رسمی و فعال در آن‌ها حضور داشته باشند، دوستان و آشنایان سرپرست روابط عمومی در آن‌ها دیده می‌شوند. این در شرایطی است که استاندار همدان بارها و بارها بر گردش آزاد اطلاعات و تعامل دستگاه‌ها و نهادهای مختلف به خصوص استانداری با رسانه‌ها تاکید کرده اما گویا مدیران شاهرخی بر خلاف نظر او عمل می‌کنند. البته روشن است که روابط عمومی نهاد عریض و طویلی مانند استانداری باید به کسی سپرده شود که نگاهی فراتر از دیدگاه شخصی به مسائل داشته باشد، در غیر این‌صورت تبدیل‌شدن روابط عمومی استانداری به ملک شخصی اتفاقی کاملا طبیعی است.

شاید دوست بدارید :

حال ممکن است استاندار از عملکرد مدیران زیردستش بی‌اطلاع باشد و اگر این حدس درست باشد باید آن را فاجعه‌ای برای استان قلمداد کرد؛ چراکه استانداری که از عملکرد مدیران زیردستش در ساختمان استانداری بی‌خبر است، احتمالا از خیلی اتفاقات گوشه و کنار این استان هم اطلاع ندارد، پس باید به حال این استان تاسف خورد.

تنها چند ماه به مهم‌ترین رویداد کشور و به تبع آن استان در سال جاری یعنی انتخابات مجلس باقی مانده و اگر عملکرد روابط عمومی استانداری به همین روال ادامه یابد، باید در روزهای اوج انتخابات منتظر اتفاقات بدی بود، چراکه فقط تعداد محدودی رسانه قادر به پوشش اخبار انتخابات خواهند بود و این یعنی اکثریت شهروندان از اخبار انتخابات بی‌اطلاع خواهند ماند. شاید بتوان این روند را بی‌رغبتی استاندار و مجموعه استانداری به حضور حداکثری مردم در انتخابات تفسیر کرد که امیدواریم با تغییر روند کنونی، چنین نشود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.