اعتماد منطقه دره مرادبیگ به شورایاری

0

شورایار؛ پل ارتباطی بین مردم منطقه و اعضای شورای شهر است. کسی که مشکلات منطقه و ساکنان آن را واکاوی کرده و آنها را به سطوح قانونی بالادست منتقل می‌کند. باید عرض کنم که عنوان برای من اهمیت ندارد و این‌طور نیست که بگویم باید عنوان شورایار یا معتمد محله به من داده شود تا کار کنم بلکه این مهم است که در همدان، مردم‌محور و محله محور باشیم.

طرح شورایاری یکی از عالی‌ترین طرح‌های اجرایی در تهران بوده که بازوی اجرایی بسیار قوی در رابطه با محلات است. در همدان نیز همینطور است مثلاً اعضای شورای شهر نمی‌توانند متوجه مشکلات خرد و کلان دره مرادبیگ شوند، در حالیکه اهالی هر محل کاملاً به مشکلات آن محل واقف هستند.

سال گذشته مردم دره مرادبیگ را مشارکت داده و با همراهی شهرداری منطقه یک، کوچه‌های منطقه را آسفالت و سنگفرش کردیم. یعنی شهرداری به ما مصالح داد و مردم منطقه کارهای اجرایی و نظارت را انجام دادند. به این ترتیب ۹۰۰ مترمربع را در ظرف ۲۱ روز با کیفیت بالا سنگفرش کردیم. برای توسعه و آبادانی شهر باید مردم را وارد عمل کرده و مشارکت دهیم. مردم منطقه نگاهی مثبت و روشن به شورای محلات داشته و به هر شکل ممکن به ما کمک می‌کنند. اگر به گورستان دره مرادبیگ بروید، می‌بینید که در آنجا بودجه میلیاردی هزینه شده و صفر تا صد آن را مردم منطقه انجام داده‌اند.

در گذشته کار چندانی در این منطقه انجام نشده و ما عقب هستیم. دره مرادبیگ حدود ۱۰ هزار نفر جمعیت دارد اما سالن ورزشی آن حدود ۶ سال است که در دست احداث است و هنوز به بهره‌برداری نرسیده است. درحالیکه اگر بخواهیم جوانان منطقه را از انحرافات دور کنیم باید برای آنها امکانات تفریحی و ورزشی فراهم کنیم. اکنون به دنبال احداث پارکی در منطقه هستیم. علاوه بر آن، فرهنگسرایی داریم که ۵ سال پیش کلنگ خورده اما اجرایی و عملیاتی نشده است. اخیرا با کمک مردم، کارگاه کوچک خیاطی راه اندازی کرده‌ایم که حدود ۱۵ نفر در آن مشغول کار شده‌اند.

احمد باقری

شورایار دره مرادبیگ

هفته نامه خبری الوند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.