بازگشت کرونا و نقش تصمیم‌گیران

0

*مجید ملکیان

*مدیرمسئول

سوءمدیریت تصمیم‌گیران باعث تشدید شیوع بیماری کرونا در بین مردم شد به طوری که این روزها از موج دوم کرونا صحبت می‌شود و بسیاری از استان‌ها از جمله همدان در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند.

این در حالی است که رئیس دولت در روزهای آغازین سال نسبت مدیریت دیگر کشورها با استهزا و تحقیر‌آمیز سخن می‌گفت اما این روزها بیشتر کشورها توانسته‌اند تا حد زیادی این بیماری را کنترل کنن، آن‌وقت کشور ما با موج دوم درگیر شده و طبق گفته مسئولان با فرارسیدن فصل پاییز، شرایط بغرنج‌تر خواهد بود.

شاید دوست بدارید :

اگرچه از ابتدا دولت برنامه مشخصی برای کنترل و مهار بیماری و ویروس کرونا نداشت اما در روزهای نخست نه تنها تبلیغات رسانه‌ای شرایط مناسب‌تری داشت بلکه شهرداری‌ها به ضد عفونی کردن معابر و وسایل نقلیه می‌پرداختند و نیروهای داوطلب نیز جدی‌تر به موضوع می‌پرداختند. آن روزها کمک به نیازمندان بیشتر بود و شهروندان با انجام کارهای خیرخواهانه هوای یکدیگر را داشتند و اقدامات پیشگیرانه جدی‌تر پیگیری می‌شد.

اما ناگهان همه چیز رها شد، دیگر شهرداری‌ها ضدعفونی‌کردن را از برنامه خود خارج کرد، سیل جمعیت به ادارات و نهادها سرازیر شدند، کمک به نیازمندان به فراموشی سپرده شد و حضور شهروندان در اماکن عمومی به حدی رسید که گویا کرونا رفته است. مردم مراسم عروسی و عزا گرفتند و دورهمی‌ها رونق گرفت، مساجد و اماکن مذهبی فعالیت خود را از سر گرفتند و اجتماعات سیاسی و اجتماعی برقرار شد.

حالا بی‌تدبیری‌ها کشور را در شرایط وحشتناکی قرار داده است و محدودیت‌ها از سر گرفته و با ادارات و نهادهایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، برخورد می‌کند و مراسم عروسی و عزا و اجتماعات ممنوع شده است. هرچند دولت مسائل و مشکلات اقتصادی را دلیل بازگشایی اصناف می‌داند.

حفظ محدودیت‌ها و سخت‌گیری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نگه داشتن هرچه بیشتر مردم با اعمال حمایت‌های مالی و معنوی تنها راه نجات از این وضعیت است و امیدواریم مسئولان استان در انجام این اقدامات مصر باشند تا با رهاشدن دوباره موضوع بار دیگر شاهد قرارگفتن استان در شرایط قرمز نباشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.