تمدید ثبت‌نام تسهیلات کرونا برای راهنمایان گردشگری تا ۵ مرداد

خاکسار: امکان درخواست تسهیلات به صورت حضوری وجود ندارد

0

*ناهید زندی‌صادق

*روزنامه‌نگار

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در پاسخ به این سوال همدان‌نامه که چرا راهنماهای همدان هنوز نتوانسته‌اند در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام کنند، توضیح می‌دهد: تسهیلاتی که ستاد ملی کرونا و کمیته اقتصادی ذیل ستاد کرونا برای جبران خسارت‌های ناشی از کرونا در نظر گرفته، در ابتدا برای واحدهایی بود که کد کارگاهی بیمه دارند و به ازای هر نفر بیمه‌شده می‌توانستند شانزده ‌میلیون تومان دریافت کنند. تعدادی از کارگاه‌ها در حوزه گردشگری و صنایع دستی برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام کرده‌اند و در حال طی مراحل دریافت وام هستند، حتی برخی از آن‌ها به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

«علی خاکسار» می‌افزاید: وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با پیگیری بسیار به ویژه با پیگیری ویژه آقای تیموری؛ معاونت گردشگری تصویب کرد که برای فعالان حوزه گردشگری از جمله راهنمایان، اقامتگاه‌های بومگردی و آموزشگاه‌های گردشگری که بیمه نیستند و کد کارگاه ندارند، هم تسهیلاتی در نظر گرفته شود.

وی ادامه می‌دهد: ده روز پیش موافقت با این طرح اعلام شد و در سامانه اصلاحاتی انجام شد. متاسفانه از آن‌جا که تمام مشاغل و کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا در سامانه کشوری کارا تجمیع شده‌است، مشکلات بسیاری برای ثبت‌نام وجود دارد. از سوی دیگر پشتیبانی خوبی برای ثبت‌نام انجام نمی‌شود. حتی برخی از واحدهایی که بیمه و کد کارگاه دارند نیز مشکل دارند. یا واحد شناسایی نمی‌شود یا وارد حوزه‌های دیگر می‌شود.

خاکسار توضیح می‌دهد: با تلاش‌ها و پیگیری‌ها، دیروز گفتند مشکل حل شده‌است و برخی از  راهنمایان توانسته‌اند ثبت‌نام کنند؛ اما متاسفانه باز هم ایراد داشت و مثلا راهنمایان همدانی که ثبت نام کرده، کد شهر را سامانه استان البرز یا تهران نشان می‌دهد. پس از اعلام مشکلات جدید قول دادند تا روز شنبه اشکالات رفع شود، خوشبختانه تا پنجم مردادماه ثبت‌نام تمدید شده‌است. امیدوارم دوستان بتوانند تا پنجم‌ مردادماه ثبت‌نام خود را انجام دهند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تأکید می‌کند: امکان درخواست تسهیلات به صورت حضوری وجود ندارد، من بارها اعلام کرده‌ام کسانی که مشکل دارند مکتوب به ما اعلام کنند تا ما از طریق اداره کل تعاون استان مطرح کنیم. روز پنجشنبه هم با اعضای کمیته اقتصادی کرونا در استان همدان جلسه‌ای داشتیم که مشکلات مطرح شد و قرار شد شنبه نمایندگان اداره کار به اداره میراث‌فرهنگی بیایند تا به صورت آنلاین سامانه را چک کنیم و هر مشکلی بود، برطرف کنیم.

خاکسار بیان می‌کند: دوستان هر مشکلی دارند به ما اعلام کنند تا ما آن را حل کنیم. البته اگر مشکلات مشابه باشد نیاز نیست همه آن را تکرار کنند و به صورت تیتروار مشکلات را از طریق انجمن به ما اعلام کنند تا روز شنبه مسائل را حل کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.