سخن شهروند را بشنویم

0

شورایار کسی است که در شورای محلات، پیگیر فعالیت‌ها و مشکلات منطقه بوده و در این باره راهکارهای لازم را ارائه دهد. مشارکت مردم در مناطق شهری، امری بسیار مهم است زیرا مردم، بهتر از همه کسانی که در شورای شهر و شهرداری و سایر ادارات مرتبط  با مدیریت شهری مسؤلیت دارند، از محلات ومناطقی که در آن زندگی می‌کنند

شناخت دارند و می‌توانند به رفع مشکلات آن مناطق و ساکنان کمک کنند. به همین دلیل نیاز است که در مناطق ۴ گانه شهری به‌خصوص در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی که جمعیت بالای ۱۵۰هزار نفر را در خود جای داده‌اند،

از لحاظ خدمات رسانی عمرانی، خدمات شهری، فرهنگی، اجتماعی و تربیت بدنی اقدامات مؤثری انجام شده تا دست‌کم، قسمتی از کمبود امکانات این مناطق و محرومیت آن جبران شود. لازم به ذکر است که در شورای سوم در این زمینه تصمیمات خوبی گرفته شده و با فرماندار وقت در ۸ منطقه همدان در مساجد آن مناطق چندین نوبت جلسات متعددی گذاشته شد که مردم را دخیل کرده و مشارکت آنها را افزایش دهیم.

در منطقه  کوی خضر بسیار کار انجام شد که یک نمونه بارز آن، ساخت فرهنگسرای بزرگ ولایت است که بالغ بر ۲۷۰۰ متر زیر بنا در ۵ طبقه  داشته و کلاس‌های متعدد آموزشی و زمین چمن مصنوعی فوتبال، زمین بسیار استاندارد والیبال و بسکتبال در متراژ ۴هزار متر مربع در آن تأسیس شده است. هم‌چنین معبرگشایی و روپوش بزرگترین رودخانه شهری که از وسط منطقه  پرجمیت عبور می‌کرد و بسیار خطرناک بود، با پیگیری و جدیت شورایاران منطقه  انجام شد.

در سایر مناطق از جمله حصار امام، دیزج و منوچهری نیز شورایاران اقدامات خوب و مؤثری انجام دادند. خروجی این اقداماتی که در مجموع ذکر شد، این نتیجه را به دست می‌دهد که اگر مردم، مشارکت اجتماعی داشته باشند، بدون شک، پیشرفت قابل توجهی حاصل می‌شود. پس دولت باید به مردم بها داده و به مطالبه‌گری آنها احترام بگذارد تا بتوانیم شهری آباد و مناطقی توسعه یافته در آن داشته باشیم.

 

علی چهاردولی

شورایار منطقه ۳ همدان

هفته نامه خبری الوند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.