سنگ‌اندازی‌های راه و شهرسازی چالش ما در ساخت بوستان تپه محوطه پیساست

سلماسی: آن زمان ما اشتباه کردیم و بدون برنامه‌ریزی وارد موضوع جمع‌آوری معتادان از این مکان شدیم

0

*فاطمه کاظمی

*روزنامه‌نگار

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر در نشست خبری بررسی وضعیت تپه پیسا که با حضور دکتر پرویز اذکائی و مدیران شهری در دفتر نشریه همدان‌نامه برگزار شد، درباره نامی که باید به بوستان محوطه تپه پیسا باید بگیرد، گفت: اشخاص حقیقی و حقوقی پیشنهاد‌های خود برای مکان‌هایی که شهرداری باید نام‌گذاری کند به شورای شهر و کمیسیون نام‌گذاری می‌دهند. درباره بوستان محوطه تپه پیسا نیز چنین امکانی وجود دارد و شهروندان می‌توانند پیشنهادات خود را متناسب با شرایط تاریخی این مکان بنویسند و ما حتما آن را پیگیری خواهیم کرد.

رضوان سلماسی
رضوان سلماسی

«رضوان سلماسی» ادامه داد: آدم غصه‌اش می‌گیرد که داشته‌های تاریخی ما چه وضعیتی داشته‌اند و حالا چه وضعیتی دارند. در همه جای دنیا از هیچ برای خودشان هویت می‌سازند آن‌وقت ما هویت خودمان را از بین‌می‌بریم و هنوز هم با همان نگاه پیش می‌رویم. همدان هم یک میراث طبیعی ارزشمند داشته و هم یک میراث تاریخی ارزشمند. خیلی از ما هم ادعای توجه به این میراث را داریم و می‌خواهیم آن را حفظ کنیم اما در همین مسیر حفظ به بیراهه می‌رویم؛ بیراهه‌هایی که قابل جبران نیست. ما حتی مسیر معرفی همدان به خارج از مرزهای استان و کشور را هم اشتباه می‌رویم و حاضر نیستیم در این‌باره مطالعه کنیم. نگاه غیرتخصصی به این موضوع در اغلب مدیران ارشد همدان دیده می‌شود.

وی درباره چالش‌هایی که این مکان تاریخی با آن روبروست، توضیح داد: یکی از چالش‌های ما سنگ‌اندازی‌های اداره‌کل راه و شهرسازی در ساخت بوستان تپه محوطه پیساست که هنوز شورای شهر وارد این موضوع نشده اما باید این موضوع را به صورت جدی پیگیری کرد. آب و فاضلاب هم به این مکان تاریخی آسیب‌هایی زده است.

سلماسی درباره نحوه جمع‌آوری معتادان به موادمخدر از تپه پیسا، گفت: آن زمان ما اشتباه کردیم و بدون برنامه‌ریزی وارد موضوع جمع‌آوری معتادان از این مکان شدیم. حالا بخشی از معتادان هم تپه پیسا حضور دارند و بخشی از آن‌ها در سطح شهر پراکنده شده‌اند. این یعنی ما به آینده تصمیماتی که می‌گیریم، فکر نمی‌کنیم. با این کار مشکلات این مکان بیشتر شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر افزود: ما می‌توانیم با ساخت بوستان محوطه تپه پیسا به معرفی مشاهیر همدان نیز بپردازیم. در شرایطی که ترکیه تصمیم دارد خواجه رشید را مصادره کند، می‌توان با ساخت بنای یادمانی برای او در بوستان مشاهیر از این کار جلوگیری کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.