عزم کافی برای ساخت بوستان محوطه تپه پیسا وجود دارد

*معاون معماری و شهرسازی شهرداری: امیدواریم با کمک دوستانمان در استانداری بتوانیم مصوبات لازم را در این‌باره بگیریم

0

*فاطمه کاظمی

*روزنامه‌نگار

معاون معماری و شهرسازی شهرداری همدان در نشست خبری که با موضوع بررسی وضعیت تپه پیسا و با حضور دکتر «پرویز اذکائی» و مدیران شهری برگزار شد، درباره وضعیت صدور مجوزهای لازم برای ساخت بوستان محوطه تپه پیسا گفت: قدمت تپه پیسا از تپه هگمتانه نیز بیشتر است و از سال ۱۳۷۷ در فهرست آثار ملی ثبت شده اما در این سال‌ها کوتاهی‌های زیادی درباره آن شده است. آثار حفاری‌های غیرمجاز در دل این اثر تاریخی دیده می‌شود و دستگاه‌های متولی حفظ و نگهداری از آن هم توجه چندانی به وضعیت آن ندارند.

امیر فتحیان نسب
امیر فتحیان نسب

«امیر فتحیان نسب» افزود: اما حالا با توجه به عزمی که وجود دارد و بودجه‌ای که برای آن در نظر گرفته شده، طرح ساخت بوستان محوطه تپه پیسا به کارگروه امور زیربنایی استان ارسال و مطرح شده است. کارشناسان این کارگروه پیشنهاداتی درباره طرح داده‌اند و شهردار منطقه چهار روی این پیشنهادات کار می‌کند. امیدواریم با کمک دوستانمان در استانداری بتوانیم مصوبات لازم را در این‌باره بگیریم که دست شهرداری منطقه چهار برای آغاز کار بسته نباشد.

وی تأکید کرد: ضوابطی که در زمینه آثار تاریخی وجود دارد، ممکن است کار را کمی مشکل کند اما شهردار منطقه چهار می‌تواند در این زمینه از نظرات کارشناسان و مشاوران استفاده کند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.