پاس درگیر حاشیه، شهرداری در جمع بالانشینان

0

*رضا محمودی شجاع

*تهیه‌کننده و نویسنده برنامه‌های ورزشی صدا و سیما

طی دو فصل گذشته «احمد جمشیدیان» با چنگ دندان تیم پاس را در اوج نگه داشت و در قامت یک مدعی ظاهر شد. این تیم در دیدار پلی اف با اختلاف یک پنالتی از صعود به لیگ یک بازماند تا پرونده احمد جمشیدیان با بدرقه‌ای نه چندان شایسته بسته شود.

مسئولین برای ساختن تیمی که اکثر  بازیکنان شاخص خود را از دست داد به سراغ یک چهره شناخته‌شده و کارکشته به نام «مهدی پاشازاده» که سابقه صعود با چند تیم به لیگ یک را در کارنامه دارد، رفتند. با وعده‌های حمایت کامل. اردوی تیم پاس به صورت نصفه و نیمه در تهران برگزار شد و چند دیدار تدارکاتی خوب نیز تیم پاس با تیم‌های مطرح برگزار کرد، بازیکنان با تجربه لیگ و اسم‌های نام آشنا لیگ دو با پاس قرارداد بستند. فصل با حاشیه‌های فراوان برای پاس شروع شد که مهم‌ترین آن بدهی سال‌های گذشته پاس و مشکلات مالی بود که البته روی نتیجه بازی‌های این تیم نیز تاثیرگذار بود. پاس سه بازی اول خود را در برابر تیم‌های ته جدولی عقاب، شهرداری بم و سردار بوکان به تساوی رسید و در برابر میلاد مهر اولین باخت فصل خود را در تهران با نتیجه دو بر یک چشید تا با استعفای پاشازاده حاشیه‌ها به اوج برسد و مدیران تیم تلنگری بخورند و با تزریق بودجه و برخی جابجایی‌ها روح تازه‌ای به تیم تزریق کنند. پاس در چهارمین بازی تیم مدعی شاهین بندر عامری را با سه گل «مقداد اکبرخواه» در همدان بدرقه کرد تا به طور موقت از بحران خارج شود.

پاس در آخرین بازی خود در شهر یزد که با اشتباهات داوری و حاشیه‌های فراوان برگزار شد، چهارمین تساوی فصل خود را کسب کرد. در جدول گروه دوم تیم نفت امیدیه با ۱۶ امتیاز از ۶ بازی در صدر قرار دارد و مس شهر بابک با ۱۴امتیاز در رده دوم ایستاده پاس با ۷ امتیاز از ۶ بازی در رده هشتم جدول جا خوش کرده این تیم روز سه‌شنبه ۱۴ بهمن در یک دیدار حساس در همدان به مصاف تیم بالانشین و مدعی شهدای بابلسر رفت.

شهرداری در فصل قبل خوب بسته شد و بازیکنان خوبی را به لیگ دو و یک معرفی کرد. «رسول مقصودی» عنوان بهترین دروازبان لیگ دو را به خود اختصاص داد و چند بازیکن دیگر این تیم نظیر «محمد کاظمی» و «امین نسایی» به تیم فجر سپاسی پیوستند اما چند بد شانسی به خصوص در دیدار با استقلال ملاثانی و ضعف در خط دفاعی مانع از صعود این تیم شد .

مدیران شهرداری امسال عزم خود را برای صعود به لیگ یک جزم کرده‌اند. آن‌ها در اولین قدم سراغ مربی باتجربه و بومی رفتند به نام «رضا طلایی‌منش» که سابقه صعود به لیگ دو و یک را با تیم پاس نوین و الوند در کارنامه خود دارد و در دومین قدم با حفظ بازیکنان بومی و تاثیرگذار فصل قبل مثل «مهدی خلج»، «عباس تبار»، «پیمان حشمتی» و به‌کارگیری بازیکنان بومی باتجربه از تیم‌های دیگر به‌دور از هیاهو و در سکوت خبری تیم را بستند و راهی مسابقات شدند. شهرداری‌چی‌ها در اولین گام در بندر عباس سه امتیاز شیرین را با گل «رامین طلایی‌منش» دشت کردند. در دومین دیدار در در مصاف با تیم مدعی مس نوین در حالی که تا اواخر بازی با تک گل طلایی منش برنده بودند، گل مساوی را در یافت کردند و چهار امتیازی شدند. شهرداری‌چی‌ها در سومین بازی اولین پیروزی خود را در گچساران دشت کردند و با دو گل پیروز شدند تا صدرنشینی را برای اولین بار بعد از چند فصل تجربه کنند. شهرداری در چهارمین دیدار در مقابل تیم مدعی و تازه وارد اسپاد تهران قرار گرفت و به نتیجه مساوی رضایت داد.

دیدار بعد شهرداری در بوشهر در مقابل ایرانجوان با تک گل «حسین کاظمی» از روی نقطه پنالتی بازهم با نتیجه مساوی و تقسیم امتیاز بین دو تیم به پایان رسید. در آخرین بازی که هفته گذشته در همدان برگزار شد شاگردان طلایی منش با تک گل «امیرحسین سوری» محتشم تبریز را با شکست بدرقه کردند تا با کسب  ۱۲امتیاز از ۶ بازی بعد از امید گناوه که با ۱۴امتیاز در صدر گروه اول قرار دارد در رده دوم جدول به امید روزهای اینده به انتظار بنشیند.

شهرداری در هفته هفتم میهمان تیم فولاد نوین است. هنوز برای قضاوت در مورد سرنوشت شهرداری در این فصل زود به نظر می‌رسد اما حضور یک مربی کار بلد و سالم به لحاظ کاری می‌تواند در لیگ دو بسیار تعیین کننده و مهم باشد مانند همان نقشی که فصل گذشته «حسن اشجاری» و «داریوش هرمزی» در شهرداری آستارا و استقلال ملاثانی داشتند و این دو با کمترین امکانات و بودجه به لیگ یک صعود کردند. بدون شک اگر طلایی منش حمایت شود و تیم با سهم‌خواهی‌های بی‌مورد دچار حاشیه نشود، می‌تواند بعد از سال‌ها کام هواداران را شیرین کند و فوتبال همدان را صاحب نماینده‌ای در لیگ یک کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.