نقش علیصدر در همدان ۲۰۱۸

0

 

شرکت سیاحتی علیصدر سه سال پیش عضو سازمان جهانی جهانگردی  UNWT شد، این کار در راستای معرفی بهتر و بیشتر غار علیصدر و استان همدان در مجامع و محافل جهانی صورت گرفت و حدود دو سال زمان برد تا تلاش شرکت برای عضویت در سازمان جهانی به بار بنشیند. در اجلاس ارمنستان نمایندگان ایران با دبیرکل این سازمان نشست مشترک برگزار کردند و با معرفی غار علیصدر و ظرفیت‌های گردشگری استان همدان، درخواست کردیم اجلاس آتی در استان ما برگزار شود. خوشبختانه از آنجا که نگاه آنان به همدان مثبت بود و از این همه جاذبه گردشگری تاریخی، فرهنگی و طبیعی این استان شگفت‌زده شده بودند، پذیرفتند که چهلمین نشست مشترک این سازمان در همدان برگزار شود. این کار مشروط بر این بود که دعوت رسمی از سوی مقامات رسمی ایران صورت گیرد. با تلاش‌ها و رایزنی‌هایی که صورت گرفت، از سوی معاونان رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی وقت دعوتنامه‌ها ارسال شد. بررسی‌ها و مذاکرات لازم صورت گرفت و نهایتا در سال گذشته، در صحن علنی اجلاس چین میزبانی ایران تصویب شد.

از شهریور ماه گذشته تا امروز ارتباط ما بیشتر شده و تمام تلاش مجموعه ما این است که به بهترین شکل ممکن این نشست را برگزار کنیم. در همین راستا در آبانماه ۱۳۹۷ اعضای این سازمان برای نخستین بار در ایران و همدان نشست مشترکی برگزار خواهند کرد. از آنجا که اولین بار است که چنین رخداد مهمی در کشور ما در حوزه گردشگری صورت می‌گیرد و این رویداد مهم با حضور شخصیت‌های مهم گردشگری جهان برگزار خواهد شد، تمام تلاش ما این است که برنامه‌ای آبرومندانه و درخور نام همدان و ایران برگزار کنیم.

هفته نامه خبری الوند  همدان 2018
هفته نامه خبری الوند  همدان ۲۰۱۸

میزبان اصلی شرکت سیاحتی علیصدر است، اما قرار نیست به تنهایی این اجلاس را برگزار کنیم. سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان همدان با ما همکاری تنگاتنگی دارند. ستاد استانی این رویداد به ریاست استاندار و به نیابت مهندس عراقی؛ معاون عمرانی استاندار چندین جلسه تشکیل داده و تمام تلاش ما این است که یک کار ملی و به عبارتی فراملی صورت گیرد که با همکاری تمام سازمان‌ها و نهادهای مرتبط به بهترین شکل ممکن این نشست را آبرمندانه برگزار کنیم.

شاید دوست بدارید :

دبیرخانه همدان ۲۰۱۸ که از چندین ماه پیش تشکیل شده بود و برنامه‌های زیادی را در حوزه گردشگری انجام داد، پس از کنفرانس شهریورماه بخشی از آن منحل شد. از زمانی که همدان را به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی معرفی کردند، همدان رنگ و لعاب دیگری گرفت و همه نیروهایی که در زمینه گردشگری فعالیتی داشتند عزم خود را جزم کردند که رویدادها و فعالیت‌های سال ۲۰۱۸ به بهترین نحو برگزار شود. به همین سبب دبیرخانه فعالیت‌های بسیار خوبی کرد. با برگزاری نشست شهریورماه بخشی از دبیرخانه منحل شد و بخشی تا پایان این سال فعال خواهد بود.

کمیته برگزاری اجلاس جهانی UNWT شکل گرفته و در امتداد کارهای قبلی همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد. یکی از کارهای مثبتی که در این دبیرخانه صورت گرفت این بود که کارشناسان و متخصصان نقاط قوت و ضعف کارهایی که تاکنون انجام شده است را بررسی کردند و تلاش خواهد شد با درس گرفتن از آن رویداد آبانماه بهتر برگزار شود.  با آنکه یکی از متولیان برگزاری نشست آبانماه شرکت سیاحتی علیصدر است، اما باید امیدوار بود که سازمان‌های دولتی نیز چون گذشته در کنار این مجموعه باشد تا کاری که درخور نام پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین است، صورت گیرد و انتقاداتی که تا به امروز از رویدادهای همدان ۲۰۱۸ وجود داشته به حداقل برسد. در واقع این رویداد آزمون بزرگی است که امیدواریم همدان از آن سربلند بیرون آید و گام‌های مثبتی در حوزه گردشگری همدان و ایران برداشته شود.

 

حمیدرضا یاری

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر

هفته نامه خبری الوند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.