رئیس بهزیستی شهرستان اسدآباد:
آمار اقدام به خودکشی در اسدآباد بالاست

0

رئیس بهزیستی شهرستان اسدآباد، در نخستین روز آغاز مرحله غربالگری برنامه جامع پیشگیری از خودکشی در این شهرستان گفت: طبق رصدهای آسیب‌های اجتماعی و اطلس خودکشی که از شهرستان اسدآباد تهیه شده، آمار اقدام به خودکشی در این شهرستان بالاست. در این راستا، برنامه جامع پیشگیری از خودکشی در این شهرستان نیز اجرا می‌شود که چهار محله آن را دربر می‌گیرد.

«اکبر احمدی» ادامه داد: طی برگزاری جلسه کمیته پیشگیری از خودکشی در اسدآباد که اوایل آذرماه برگزار شد، بعد از انتخاب چهار محله برای اجرای مرحله غربالگری در آن‌ها، چهار مرکز غیردولتی با گروه‌های پنج نفره به مدت دو ماه، برنامه پیشگیری از خودکشی را در شهرستان اجرا می‌کنند.

وی افزود: تحلیل وضعیت محلات انجام شده و در حال حاضر گروه‌ها در محلات برای اجرای غربالگری مستقر هستند. بعد از غربالگری، شناسائی افراد پرخطر انجام خواهد شد.

رئیس بهزیستی شهرستان اسدآباد تأکید کرد: پیش از این، اطلس این برنامه توسط اورژانس اجتماعی در شهرستان تهیه شده و گروه‌های تسهلیگر آموزش‌های لازم را دریافت کرده‌اند.

احمدی گفت: هدف از اجرای این برنامه، توانمندسازی و ارتقای مهارت تاب‌آوری در شهروندان به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌خصوص خودکشی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.