انجمن اتیسم استان همدان

0

انجمنی غیرسیاسی، غیر دولتی و مردم نهاد است که در حال حاضر برای حمایت از کودکان اتیسم و خانواده‌های آن‌ها در سراسر استان همدان فعالیت می‌کند. مجموع فعالیت‌های انجمن در سه حیطه درمانی و آموزشی، حمایت و پیگیری و فرهنگی و اجتماعی تقسیم می‌شود.

حیطه درمانی و آموزشی: انجمن اتیسم همدان مراجعین را در هر شرایط سنی که باشند، می‌پذیرد و براساس ارزیابی‌هایی که متخصصین انجام می‌دهند، برای مددجویان عزیز برنامه‌های درمانی و آموزشی نوشته و در طول هفته توسط درمانگران اجرار می‌شود.

حیطه حمایت و پیگیری: در این بخش انجمن بر اساس شرح حالی که از وضعیت اقتصادی و معیشتی مددجویان به ثبت رسیده است، خانواده‌ها را اولویت‌بندی می‌کند و به نسبت وضعیت اقتصادی آن‌ها و توان انجمن بسته‌های معیشتی و کمک‌های نقدی ماهانه تهیه می‌کند و به خانواده‌ها تحویل می‌دهد. همچنین ارائه تسهیلات بانکی و هماهنگی‌های لازم برای دریافت وام از جمله خدمات این تشکل مردم نهاد است.

ضمنا در هر ساعتی از شبانه‌روز انجمن اتیسم استان همدان پیگیر تغییرات درمانی و آموزشی مددجویان و پاسخگوی سوالات و تماس‌های خانواده‌هاست. علاوه بر آن انجمن خدمات حمایتی به غیر از اختلال اتیسم مانند (خدمات دندانپزشکی، آزمایشگاهی، پزشکی، کلینیکی، چشم پزشکی و…)، ارجاع به پزشک متخصص و به حداقل رساندن هزینه‌های درمانی و حتی انجام آن به صورت کاملا رایگان، که هماهنگی‌های لازم توسط انجمن صورت می‌گیرد.

حیطه فرهنگی و اجتماعی: انجمن اتیسم استان  همدان با برگزاری همایش‌ها و مصاحبه، چاپ بنر و بروشور،  راه‌اندازی طرح سفیران اتیسم تلاش می‌کند سطح آگهی جامعه نسبت به اختلال اتیسم و شرایط زندگی آن‌ها بالا برود، ضمنا با برگزاری جلسات مشاوره برای والدین کودکان اتیسم سعی می‌کند تا حدی مشکلات روحی آن‌ها را برطرف کند.

تمامی نکات ذکر شده فعالیت‌هایی است که انجمن اتیسم استان همدان به عنوان حامی افراد مبتلا به اختلال اتیسم به امید بهتر شدن شرایط زندگی این عزیزان انجام می‌دهد، لذا بنابر شرایط و وضعیت کنونی اقتصادی و معیشتی جامعه، ادامه هرچه بهتر و بیشتر این فعالیت‌ها نیازمند حمایت بیش از پیش مسئولین و خیرین است.

انجمن اتیسم استان همدان با آغوشی گرم آماده همکاری با تمام کسانی است که می‌خواهند در این امر خطیر همراه و حامی خانواده ها و افراد مبتلا به اتیسم  باشند.

آدرس : همدان – خیابان مهدیه – نبش کوچه شهید قاسمی – مرکز رشد و فناوری سلامت – انجمن اتیسم استان همدان

تلفن : ۳۸۳۲۷۴۵۶ – ۰۸۱

همراه : ۰۹۱۸۸۱۵۷۵۹۲

پیج اینستاگرام : @autism-hamedan-97

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.