بررسی مشکلات ایستگاه راه آهن فیروزان و راه های موصلاتی نهاوند با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی
اختصاص 140 میلیارد تومان برای تکمیل چهاربانده محور نهاوند _ فیروزان
اختصاص ۱۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل چهاربانده محور نهاوند _ فیروزان
سجاد سیف
مدیرعامل شرکت و توسعه زیربناهای کشور از اختصاص ۱۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل چهاربانده محور نهاوند _ فیروزان خبر می دهد
به گزارش خبرنگار همدان نامه از نهاوند خیرالله خادمی ظهر پنجشنبه در جریان بازدید از محور ارتباطی نهاوند به فیروزان در جمع خبرنگاران می گوید: به منظور تکمیل طرح چهاربانده کردن محور نهاوند به فیروزآباد مبلغ ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار از محل منابع وزارت راه و ماده ۵۶ اختصاص یافت.
وی در ادامه بیان می کند: این محور یکی از محورهای پرتردد استان است که بخشی از آن چهاربانده شده و برای تکمیل ادامه آن این اعتبار از وزارت راه و شهرسازی و ماده ۵۶ اختصاص داده شد.
مدیر عامل شرکت و توسعه زیربناهای کشور می افزاید: ۷۰ میلیارد تومان آن از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی است که در اختیار پیمانکار قرار میگیرد و ۷۰ میلیارد بعدی نیز از طریق ماده ۵۶ تامین خواهد شد.
وی با بیان اینکه تاکنون برای چهاربانده شدن این محور غفلت شده است می گوید: محور نهاوند _ فیروزان بخشی از کریدور بزرگ شرق به غرب کشور بوده و استانهای مرکزی کشور به ویژه در ایام اربعین از آن عبور میکنند بنابراین با حجم بالای ترافیک زائران روبروست و باید به طور کامل چهاربانده شود.
خادمی توضیح می دهد: با توجه به اعتبار تخصیص داده شده باید بخشهای نیمه کاره به ویژه در نقاطی که به صورت گلوگاه است تکمیل و تا پایان سال به صورت کامل و نصب علائم جادهای و خط کشی شده مورد بهرهبرداری قرار گیرد.
وی تصریح می کند: قسمتهایی از این محور که لایه اول آن نیز آسفالت شده میتواند مورد استفاده قرار گیرد و باید به مرور کار استقرار نیوجرسی در آن انجام شود.
تاریخچه؛
اردیبهشتماه ۱۳۹۶ با حضور آخوندی وزیر وقت راهوشهرسازی، ایستگاه راهآهن فیروزان افتتاح شد و همچنین راهآهن ملایر- فیروزان به طول ۶۷ کیلومتر به بهرهبرداری رسید.
هزینه ساخت این ایستگاه در آن زمان بالغ بر ۲۲میلیارد تومان بوده و این پروژه در زمینی به مساحت ۱۷هکتار اجرا شده که مساحت زیربنای ساختمان ایستگاه بالغ بر ۶ هزار و ۹۰۰ مترمربع است.
بیش از ۷ سال از این افتتاح میگذرد، اما ایستگاه راهآهن فیروزان- نهاوند همچنان به سان بچه ای سر راهی است که ریلهای آن مسافری را به مقصد نمی رساند!
پیش از ظهر پنجشنبه نماینده نهاوند در مجلس شورای اسلامی در بازدید از ایستگاه راه آهن فیروزان که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن غرب کشور و فرماندار نهاوند، برگزار شد، می گوید: بلاتکلیف رها شدن ایستگاه راه آهن غرب کشور که به نام ایستگاه راهآهن فیروزان معروف است، از سال ۹۶ تاکنون موجب بروز خسارت و مشکلاتی برای اهالی شهرستان نهاوند شده است.
علیرضا نثاری بیان می کند: با پیگیری هایی که صورت گرفته در حال حاضر این ایستگاه ظرفیت ۶ نفر مسافر را دارد که قول مساعد داده شد افزایش ۳۰ نفر مسافر برای این ایستگاه در نظر گرفته شود.
نثاری با گلایه از وضعیت موجود می افزاید: چرا مردم باید هزینه اضافه برای پرداخت بلیت به استان کرمانشاه بدهند و بلیتفروشی به چه صورت است و کجا باید بلیت تهیه کنند؟ هنوز وضعیت روگذرهای جاده روستاهای دهنو و روستای عبدالملکی که در مسیر این خطآهن هستند نامشخص است و معلوم نیست چه زمانی این مشکلات حل میشود؟ اصلاح رمپ ورود و خروج، نصب تابلوهای راهنما، تعیینتکلیف مالکیت زمینهای تملک شده و پلهای احداثی در مسیرنیز نامشخص است که باید تعیین تکلیف شود.
وی ادامه می دهد: نهاوند مسیر عبور زائران اربعین به استان کرمانشاه و غرب کشور است و داشتن راههای ارتباطی سالم و ایستگاه قطار فعال و بدون مشکل حق این مردم است.
نثاری تاکید می کند: احداث این محور و افزایش ظرفیت ترافیکی آنها ضمن کاهش حوادث جادهای زمینه توسعه اقتصادی منطقه را فراهم خواهد کرد.