بررسی مشکلات ایستگاه راه آهن فیروزان و راه های موصلاتی نهاوند با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی

اختصاص 140 میلیارد تومان برای تکمیل چهاربانده محور نهاوند _ فیروزان

0
بررسی مشکلات ایستگاه راه آهن فیروزان و راه های موصلاتی نهاوند با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی

اختصاص ۱۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل چهاربانده محور نهاوند _ فیروزان

سجاد سیف

مدیرعامل شرکت و توسعه زیربناهای کشور از اختصاص ۱۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل چهاربانده محور نهاوند _ فیروزان خبر می دهد

به گزارش خبرنگار همدان نامه از نهاوند خیرالله خادمی ظهر پنجشنبه در جریان بازدید از محور ارتباطی نهاوند به فیروزان در جمع خبرنگاران می گوید: به منظور تکمیل طرح چهاربانده کردن محور نهاوند به فیروزآباد مبلغ ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار از محل منابع وزارت راه و ماده ۵۶ اختصاص یافت.

وی در ادامه بیان می کند: این محور یکی از محورهای پرتردد استان است که بخشی از آن چهاربانده شده و برای تکمیل ادامه آن این‌ اعتبار از وزارت راه و شهرسازی و ماده ۵۶ اختصاص داده شد.

مدیر عامل شرکت و توسعه زیربناهای کشور می افزاید: ۷۰ میلیارد تومان آن از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی است که در اختیار پیمانکار قرار می‌گیرد و ۷۰ میلیارد بعدی نیز از طریق ماده ۵۶ تامین خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون برای چهاربانده شدن این محور غفلت شده است می گوید: محور نهاوند _ فیروزان بخشی از کریدور بزرگ شرق به غرب کشور بوده و استان‌های مرکزی کشور به ویژه در ایام اربعین از آن عبور می‌کنند بنابراین با حجم بالای ترافیک زائران روبروست و باید به طور کامل چهاربانده شود.

خادمی توضیح می دهد: با توجه به اعتبار تخصیص داده شده باید بخش‌های نیمه کاره به ویژه در نقاطی که به صورت گلوگاه است تکمیل و تا پایان سال به صورت کامل و نصب علائم جاده‌ای و خط کشی شده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی تصریح می کند: قسمت‌هایی از این محور که لایه اول آن نیز آسفالت شده می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و باید به مرور کار استقرار نیوجرسی در آن انجام شود.

تاریخچه؛

اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶ با حضور آخوندی وزیر وقت راه‌وشهرسازی، ایستگاه راه‌آهن فیروزان افتتاح شد و همچنین راه‌آهن ملایر- فیروزان به طول ۶۷ کیلومتر به بهره‌برداری رسید.

هزینه ساخت این ایستگاه در آن زمان بالغ بر ۲۲میلیارد تومان بوده و این پروژه در زمینی به مساحت ۱۷هکتار اجرا شده که مساحت زیربنای ساختمان ایستگاه بالغ بر ۶ هزار و ۹۰۰ مترمربع است.

بیش از ۷ سال از این افتتاح می‌گذرد، اما ایستگاه راه‌آهن فیروزان- نهاوند همچنان به سان بچه ای سر راهی است که ریل‌های آن مسافری را به مقصد نمی رساند!

                       
گلایه نماینده نهاوند از خسارت و بلاتکلیفی ایستگاه راه آهن نهاوند

پیش از ظهر پنجشنبه نماینده نهاوند در مجلس شورای اسلامی در بازدید از ایستگاه راه آهن فیروزان که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن غرب کشور و فرماندار نهاوند، برگزار شد، می گوید: بلاتکلیف رها شدن ایستگاه راه آهن غرب کشور که به نام ایستگاه راه‌آهن فیروزان معروف است، از سال ۹۶ تاکنون موجب بروز خسارت و مشکلاتی برای اهالی شهرستان نهاوند شده است.

علیرضا نثاری بیان می کند: با پیگیری هایی که صورت گرفته در حال حاضر این ایستگاه ظرفیت ۶ نفر مسافر را دارد که قول مساعد داده شد افزایش ۳۰ نفر مسافر برای این ایستگاه در نظر گرفته شود.

نثاری با گلایه از وضعیت موجود می افزاید: چرا مردم باید هزینه اضافه برای پرداخت بلیت به استان کرمانشاه بدهند و بلیت‌فروشی به چه صورت است و کجا باید بلیت تهیه کنند؟ هنوز وضعیت روگذرهای جاده روستاهای دهنو و روستای عبدالملکی که در مسیر این خط‌آهن هستند نامشخص است و معلوم نیست چه زمانی این مشکلات حل می‌شود؟ اصلاح رمپ ورود و خروج، نصب تابلوهای راهنما، تعیین‌تکلیف مالکیت زمین‌های تملک شده و پل‌های احداثی در مسیرنیز نامشخص است که باید تعیین تکلیف شود.

وی ادامه می دهد: نهاوند مسیر عبور زائران اربعین به استان کرمانشاه و غرب کشور است و داشتن راه‌های ارتباطی سالم و ایستگاه قطار فعال و بدون مشکل حق این مردم است.

نثاری تاکید می کند: احداث این محور و افزایش ظرفیت ترافیکی آن‌ها ضمن کاهش حوادث جاده‌ای زمینه توسعه اقتصادی منطقه را فراهم خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.