بی‌آبی ادامه دارد

0

*حسین زندی

*سردبیر

حدود دو ماه است مردم همدان با بی‌آبی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند و مسئولان نیز وعده می‌دهند، اما وعده سرخرمن و توخالی.

شاید دوست بدارید :

وعده‌های رئیس دولت و استاندار او  جملگی پوشالی از آب درآمد و همچنان جیره‌بندی آب در مناطق مختلف شهر ادامه دارد. از انتقال آب چاه‌های روستاها و شهرهای اطراف همدان تا انتقال آب سد تالوار هیچ‌کدام به درستی تحقق پیدا نکرده و گوش مردم از امروز و فردای مسئولان پر شده است. به نظر می‌رسد متولیان با این امروز و فردا‌کردن‌ها منتظر باران و نزولات آسمانی هستند. اما اگر میزان بارندگی در سال پیش‌رو نیز مانند سال گذشته باشد، مسئولان چه خواهند کرد و چه وعده‌ای خواهند داد؟ به قول سعدی، شاعر قرن هفتم؛ «اگر باران به کوهستان نبارد/ به سالی دجله گردد خشک رودی». اگر بارش نداشته باشیم همدان خشک‌تر خواهد شد.

هرچند انتقال آب درمان درست و قطعی بی‌آبی همدان نیست و کارشناسان بارها این موضوع را در رسانه‌ها گوشزد کرده‌اند، اما مدیران مدعی، همین کار  غلط را نیز به درستی انجام ندادند و از پس انتقال سد تالوار به همدان برنیامدند و نتوانستند این مسکن موقتی را به شهر همدان برسانند. گفته می‌شود اصلی‌ترین مشکل انتقال آب سد تالوار این است که چهار کیلومتر لوله‌گذاری نشده و متولیان نمی‌دانند این چهار کیلومتر در کجای مسیر است و مدت‌هاست دنبال این گمشده هستند. این شیوه مدیریت‌کردن مسئولان است که مردم را ناامید می‌کند. پس از ۱۷ سال وعده و وعید هنوز نمی‌دانند لوله را از کجا کشیده‌اند!

به هر حال اگر در فصل زمستان به فکر ذخیره آب نباشند، سال پیش‌رو و سال‌های آینده استان همدان با بحران بزرگتری روبه‌رو خواهد شد. بنابراین مدیرانی به فکر پیشگیری نبودند، لااقل به فکر درمان قطعی باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.