مدیرکل ورزش‌وجوانان استان همدان:
تخریب الوند به اسم ورزش قابل قبول نیست

0

چشمه‌های الوند هر روز بیشتر از قبل تخریب می‌شوند، پناه‌گاه‌ها مجهزتر و بزرگ‌تر می‌شوند و آفرودسواران بیشتر تن این کوهستان را زخمی می‌کنند. «حمیدرضا حق‌نظری» با «علی حقیقی» مدیر کل ورزش‌و‌جوانان استان در این‌باره صحبت می‌کند.

مدیر کل ورزش‌و‌جوانان استان همدان در خصوص سابقه این استان در حوزه کوهنوردی، چنین می‌گوید: برکسی پوشیده نیست که کوهنوردی در همدان سبقه‌ای طولانی دارد و تعجبی ندارد که با سابقه‌ترین هیئت این رشته در سطح کشور باشد.

حقیقی می‌افزاید: با توجه به اهداف اداره ورزش‌وجوانان، پناه‌گاه‌ها زیر مجموعه هیئت کوهنوردی هستند. این هیئت باید این موضوع مدیریت کرده و نفراتی در پناه‌گاه‌ها بگذارد؛ بازخورد بگیرد و عملکرد آنان را نیز رصد کند. قرار بر این است جلسه‌ای با رئیس هیئت و متولیان پناه‌گاه‌ها برگزار شود تا به موضوعات مختلف، خصوصا بحث پناهگاه یخچال پرداخته شود.

وی با اشاره به این‌که زحماتی که کشیده می‌شود، باید هدفمند باشد تا تخریب‌‌های بی‌مورد صورت نگیرد، اظهار می‌کند: در مورد سکونت اهالی، باید بستر دیگری فراهم شود تا تخریب و آسیب به طبیعت کاهش پیدا کند. مهم‌ترین بحث ما ساماندهی پناه‌گاه‌ها است تا هم‌سو با اهداف اداره باشند.

حقیقی در ادامه تصریح می‌کند: افراد از نقاط مختلف کشور به کوه‌های همدان آمده و در ارتفاعات، اسکان پیدا می‌کنند که در برخی موارد باعث آسیب می‌شود. باید به جای رهاشدن، مدیریت درست صورت بگیرد و همه به کمک یکدیگر از مشکلات جلوگیری کنیم.

وی در رابطه با برنامه‌های اداره در مورد پناه‌گاه‌ها، عنوان می‌کند: در خصوص کسانی که به‌عنوان ورزشکار و آفرودسوار به محیط زیست لطمه می‌زنند، با هیئت مربوطه، جلساتی برگزار شده و اعلام شده که ما چنین چیزی را نمی‌پذیریم. نفرات مشخصی برای موتور‌سواری و ماشین‌سواری وجود دارند؛ پس با سایرین برخورد خواهد شد.

حقیقی با بیان این‌که تعمیرات میدان میشان، از سال گذشته شروع شده تا در اختیار جامعه کوهنوردی قرار بگیرد، خاطرنشان می‌کند: چند روز گذشته میزبان ۳۲۰ نفر از حراست سراسر کشور بودیم تا از این طریق به گردشگران اطلاع‌رسانی شود و آن‌ها از ظرفیت استان باخبر شوند.

مدیرکل ورزش‌و‌جوانان استان با اشاره به این‌که جایگاه ورزش امری مهم است، عنوان می‌کند: هرکس در هر جایگاهی اعم از موتور سوار، اتومبیل‌سوار و آفرودسوار، در صورت تخلف با برخوردهای قانونی روبرو می‌شوند تا با تلاش همکاران، ساماندهی صورت گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.