در برابر زنده‌یاد استعدادی کلاه از سر برمی‌داریم

0

*محمد ارغوان

*رئیس اتاق اصناف استان همدان

در ابتدا باید اذعان کرد که خدمات و اقدامات زنده‌یاد «محمدمهدی استعدادی» در حوزه فرهنگ، هنر و اقتصاد همدان بر هیچ‌کس پوشیده نیست. نام او با هنر عکاسی و اتحادیه عکاسان و تصویر‌برداران همدان عجین است و این وظیفه سترگ ماست تا این خدمات را ارج نهیم.

اهمیت خدمات زنده‌یاد استعدادی زمانی جلوه‌گر می‌شود که ما بدانیم او با قاب دوربینش هویت شهر همدان را از روزهای گذشته حفظ کرده و تصاویری را به ثبت رسانده که هر همدانی را کمک می‌کند تا خود را بهتر بشناسد.

آثار هنری او گنجینه ارزشمندی است که امروز عقبه پایتخت تاریخ و تمدن ایران به حساب می‌آید و هر نویسنده، پژوهشگر و مدیری را وادار می‌کند که به این آثار بدیع مراجع کند. بدون شک این همت زنده‌یاد استعدادی است که ما گذشته همدان را باید از دریچه نگاه و دوربین او بنگریم و روایت او را از گذشته بپذیریم.

شاید دوست بدارید :

البته در کنار این بعد هنری، نباید فراموش کنیم که بنیان‌گذاری اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران همدان، از گنجینه هنری که امروز از زنده‌یاد استعدادی به ارث رسیده کم‌اهمیت‌تر نیست و باعث شده که این صنف با قدمت هویتی بلند بالا پیدا کند و ریشه‌ای عمیق در تاریخ و اجتماع دیار همدان ایفا کند.

در واقع اتحادیه عکاسان و تصویربرداران به همت افرادی چون زنده‌یاد استعدادی و دیگر پیشکسوتان امروز در بطن فرهنگ و اجتماع کهن شهر همدان جایی عمیق و مهم را از آن خود کرده است و این یکی از مهمترین کارکردهای اتحادیه‌های صنفی در بعد اجتماعی و فرهنگی است.

وجود باقدمت این اتحادیه باعث شده است که این هنر و تجارت در همدان شناسنامه‌دار و سازمان‌یافته باشد که در نتیجه آن رضایت مردم و پیشرفت این هنر و صنعت را به ارمغان آورد. بدیهی است که اتاق اصناف همدان نیز در برابر همه اتحادیه مسئول بوده تا با صیانت از حقوق اتحادیه و اعضا شرایط را برای خدمات‌رسانی بهتر و بهبود شرایط کسب و کار ودر نتیجه اخذ رضایت مردم فراهم آورد.

همچنین اتاق اصناف همدان اتحادیه عکاسان و تصویربرداران را یک بازوی توانمند در راستای بهبود شرایط اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی شهر می‌داند و تمام تلاش خود را برای توانمندتر شدن این اتحادیه به کار خواهد بست.

در پایان جا دارد که تمام قد در برابر هنر و خدمات مردی چون زنده‌یاد استعدادی بایستیم و کلاه از سربرداریم. باشد که بتوانیم خدمات همه پیشکسوتان پایتخت تاریخ و تمدن ایران را ارج نهاییم. از درگاه خداوند متعال برای روح بزرگ زنده‌یاد استعدادی علو درجات و رحمت واسعه مسئلت می‌کنم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.