راه‌حل حذف موتورسواران از پیاده‌راه مسدودسازی کوچه‌هاست

0

*محمد رابطی

*خبرنگار

خیابان بوعلی و خیابان اکباتان به پیاده‌راه تبدیل شدند تا هم برای شهروندان آرامش آفرین باشند و هم زیبا. اما مدت کمی بعد از اجرای این طرح، رفته رفته این پیاده‌راه‌ها به چیزی شبه خیابان تبدیل شد. موتورسوارانی که هر کدام به بهانه‌ای و کاری  حرمت پیاده‌راه را می‌شکنند و سلامت شهروندانی که به آرامش پیاده‌راه بوعلی پناه آورده‌اند را به خطر می‌اندازند. به نظر می‌رسد اگر این روند ادامه پیدا کند دور از ذهن نباشد که این دو پیاده‌راه خود به خیابانی تبدیل شوند که در بلبشوی موتورسواران معلوم نباشد این جا خیابان است یا قرار بود پیاده راه باشد؟

حرکات خطرناک؛ خط قرمز پلیس راهور

سرهنگ «علی فکری» رئیس پلیس راهبر استان همدان در گفت‌وگو با همدان‌نامه در مورد خطراتی که به طور کلی موتورسواران هنگام عبور و مرور برای شهروندان ایجاد می‌کنند با تأکید بر این‌که برای پلیس راهور یک خط قرمز مهم و غیرقابل عدول وجود دارد و آن هم حرکات مخاطره‌آمیز راکبین به ویژه موتورسواران است، توضیح می‌دهد: چند تخلف مهم از جمله نداشتن کلاه ایمنی، حرکات مارپیچ، تک چرخ زدن، حمل غیرمتعارف بار است که هر راکبی به ویژه موتورسواران در صورت رعایت نکردن آن‌ها حتما توسط پلیس راهور اعمال قانون خواهند شد.

حرکت موتورهای سنگین درون شهر ممنوع است

فکری با بیان این‌که به زودی جلسه‌ای با هیئت موتورسواری در مورد دارندگان موتورهای سنگین خواهیم داشت، ادامه می‌دهد: جابه‌جایی موتورهای سنگین فقط با موتور بر و وانت باید صورت بگیرد و در غیر این صورت ممنوع است. کسانی که موتورسنگین دارند، نمی‌توانند هنگام رفتن به پیست یا بازگشت از آن با موتورهای خود به سطح شهر وارد شوند.

وی در ادامه تصریح می‌کند: عبور و مرور موتورهای سنگین در معابر درون شهری و برون شهری به کلی ممنوع است.

راه‌حل، مسدودسازی است

رئیس پلیس راهور استان همدان در مورد اعمال قانون موتوسوارانی که به حریم پیاده‌راه بوعلی و اکباتان وارد می‌شوند با بیان پیچیدگی‌های اعمال قانون موتوسورانی که وارد این محدوده می‌شوند، اظهار می‌کند: کوچه‌های زیادی وارد این دو پیاده‌راه می‌شوند، کار را برای ما سخت کرده است. از یک طرف امکان کنترل تمام این کوچه‌ها نیست، چراکه درتوان ما نیست که در تمام این ورودی‌ها مأمور بگذاریم؛ از طرفی هم توقیف موتورسواران در این محدوده پیچیده است. چراکه آن‌ها هنگام دیدن مامور پلیسی که قصد اعمال قانون آن‌ها دارد برای فرار دست به حرکات خطرناکی می‌زنند که جان شهروندان را به خطر می‌اندازد.

فکری به همین دلیل، اعمال قانون در این محدوده را خطرناک می‌داند و از شهرداری در این زمینه درخواست همکاری بیشتری می‌کند.

وی همچنین در مورد راه‌حل معضل موتورسواران پیاده‌راه بوعلی اظهار می‌کند: دفعات متعددی با شهرداری در مورد بستن کوچه‌هایی که به پیاده راه های بوعلی و اکباتان وارد می‌شوند، مکاتبه و از این نهاد درخواست کرده‌ایم که با موانع محکمی این انتهای این کوچه‌ها مسدود شود. در صورتی که این اتفاق بیفتد تا حدود بسیاری این مشکل حل می‌شود و قابل کنترل خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.