رسانه‌ای برای مردم

0

*حسین زندی

*سردبیر

بهمن ماه ۱۳۹۶ وقتی با همراهان همدان‌نامه تصمیم گرفتیم این هفته‌نامه را منتشر کنیم، اولین موضوعی که به ذهنمان رسید، این بود که مخاطبان این نشریه چه کسانی هستند؟-پیش از آن تجربه‌هایی در روزنامه «هشهری» و هفته‌نامه «عبارت» داشتیم و می‌دانستیم قرار است با چه ظرفیت و توان این کار را عملی کنیم.- اما پاسخ پرسش ما این بود که این نامه به نام همدان است و نوشته‌های آن برای استان همدان و مردم‌ آن است.

در ۸۰ شماره‌ای که از چاپ این هفته‌نامه می‌گذرد این هدف را هرگز فراموش نکردیم و همیشه مردم استان اولویت ما بود. خوشبختانه نتیجه و مزدمان را از اعتماد مردم گرفتیم؛ مردمی که در این مدت همراه ما بودند و همدان‌نامه را رسانه خود دانستند.

شاید دوست بدارید :

امروز دیگر نگران سوژه نیستیم، دیگر نگران انتشار اخبار و محتوای نشریه نیستیم و می‌دانیم که هزاران نفر از هم استانی‌ها در کنار ما هستند، اگر شاخه‌ای از درخت بیفتد تصویرش را می‌گیرند و برای همدان‌نامه می‌فرستند، اگر آجری از میراث تاریخی شهر و استان جابه‌جا شود، خبرش را برای ما می‌فرستند، اگر حقوق شهروندی فردی ضایع شود، در پیامی از طریق همدان‌نامه آن را مطالبه می‌کنند و خود را در نشریه همدان‌نامه سهیم می‌دانند و این بزرگ‌ترین ثروت ماست.

اگرچه در شرایط کنونی هزینه انتشار یک نشریه بسیار زیاد است اما نشریه‌ای که مردم را می‌بیند و عملکرد مدیران را به نقد می‌کشد، شرایط دشوارتری دارد. اما همه این سختی‌ها و موانع را با یک بازخورد از سوی هم استانی‌ها فراموش می‌کنیم و با انرژی بیشتری به کار ادامه می‌دهیم.

امروز سه سال ونیم از آن تاریخ می‌گذرد و ما می‌دانیم مخاطب ما کیست و ما چه وظیفه‌ای داریم. امروز ده‌ها نفر از نخبه‌ها و پژوهشگران استان، چه کسانی که در استان ساکن‌اند و چه مهاجرت کرده‌اند، برای همدان‌نامه و برای مردم می‌نویسند.

ما امیدوارتر از گذشته در انتشار این نشریه می‌کوشیم و باز هم به اعتبار و اعتماد شما نازنینان می‌بالیم…

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.