ساخت بوستان محوطه تپه پیسا محرک توسعه است

نائب رئیس شورای شهر: بلوار آیت‌الله نجفی از ظرفیت‌های بالقوه شهر محسوب می‌شود

0

*فاطمه کاظمی

*روزنامه‌نگار

نائب رئیس شورای شهر همدان در نشست خبری بررسی وضعیت تپه پیسا که با حضور دکتر پرویز اذکائی و مدیران شهری در دفتر نشریه همدان‌نامه برگزار شد، با اشاره به این‌که تمرکز شورای پنجم بر توسعه متوازن شهر است، توضیح داد: باید سرانه‌های فضای سبز را به مناطق کم‌برخوردار برد. بوستان‌هایی که در سطح شهر و در مناطق مختلف در حال ساخت هستند، بوستان‌های فرامنطقه‌ای محسوب نمی‌شوند.

حمید بادامی نجات
حمید بادامی نجات

«حمید بادامی‌نجات» افزود: جدای از این‌که تپه پیسا یک تپه تاریخی است، ما باید به ساخت بوستان در محوطه این تپه از این منظر نگاه کنیم که این مکان در کنار مناطق پرتراکم و پرجمعیت شهر قرار گرفته است. از طرف دیگر بلوار آیت‌الله نجفی مسیر عبور ۸ میلیون نفر جمعیت غرب کشور است و از ظرفیت‌های بالقوه شهر محسوب می‌شود اما واقعیت این است که به عنوان یکی ار مناطق استراتژیک کشور مورد غفلت قرار گرفته است. همدان در جایی قرار گرفته که از آن به ده استان کلا سه یا چهار ساعت راه است.

وی افزود: من پروژه ساخت بوستان در محوطه تپه پیسا را برای مناطق کم‌برخوردار همدان محرک توسعه می‌دانم. نشستی که شما برگزار کردید، حساسیت ما را به موضوع بیشتر کرد تا کمک کنیم آن‌هایی که در بخش اجرایی فعال هستند، بتوانند زمین‌های لازم را تملک کنند. بخش دیگر صدور مجوزهای قانونی است چون تپه پیسا خارج از محوطه شهر قرار گرفته و در خارج شهر نمی‌توان بوستان ساخت، بنابراین باید این بخش وارد محوطه شهر شود و گویا دوستان من در این زمینه بالای بیست جلسه در اداره‌کل راه و شهرسازی برگزار کرده‌اند. مسئله دیگر ساخت بوستان است که هم هزینه بالایی دارد و هم زمان زیادی می‌خواهد اما بالاخره باید آغاز شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.