پاسخ خجسته به هنرمندان

هفته گذشته ۷ هنرمند و پژوهشگر همدانی با نوشتن نامه‌ای به «امیر خجسته» و «پروانه سلحشوری» از آن‌ها خواستند از الحاق روستای قاسم آباد جلوگیری کرده و به ثبت جهانی قنات تاریخی این روستا کمک کنند. امروز خجسته با نوشتن نامه از این افراد حمایت کرده و پاسخ آن‌ها را داد.

0

همدان‌نامه: هفته گذشته ۷ هنرمند و پژوهشگر همدانی با نوشتن نامه‌ای به «امیر خجسته» و «پروانه سلحشوری» از آن‌ها خواستند از الحاق روستای قاسم آباد جلوگیری کرده و به ثبت جهانی قنات تاریخی این روستا کمک کنند. امروز خجسته با نوشتن نامه از این افراد حمایت کرده و پاسخ آن‌ها را داد. همچنین در پی انتشار نامه هنرمندان،  فعالان گردشگری که در همایش شهر خلاق خوراک‌شناسی رشت حضور داشتند با امضای این بیانیه از هنرمندان حمایت کردند.

خجسته خطاب به هنرمندان نوشته است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سروران گرامی، هنرمندان و پژوهشگران عزیز

آقایان پرویز پرستویی، پرویز اذکایی، محمدحسین حلیمی، مسعود جعفری جوزانی،  احمدرضا درویش، امیرشهاب رضویان مجید برزگر، نامه پرمهر شما به دستم رسید، از این‌که بنده را مورد لطف و عنایت قرار داده بودید، بسیار خوشحالم. خرسندم که هنرمندان، نویسندگان و مفاخر استان همدان دغدغه فراتر از مباحث تخصصی و حرفه‌ای دارند و مردم و مطالبات مردم برای آن‌ها اولویت قرار دارد.

هنرمندان سرمایه‌های این سرزمین هستند و زمانی که این سرمایه‌ها رضای خدا و خلق خدا را درنظر می‌گیرند اتفاقات سترگی را رقم می‌زنند. این دغدغه‌هاست که هنرمندان استان را از سایر مناطق متمایز می‌کند.

من به عنوان خدمتگزار و نماینده مردم همدان، فامنین و مریانج از شما سپاسگزارم و از این‌که حس مردم را درک می‌کنید به خود می‌بالم.

من نیز همیشه دغدغه میراث فرهنگی و محیط زیست کشور عزیزمان به ویژه استان همدان را داشته و پیگیری کرده‌ام اما با پشت‌گرمی شما عزیزان و مردم بزرگوار استان در این راه همراه شما هستم و تا حصول نتیجه با جدیدت پیگیری خواهم کرد.

همانطور که در نامه شما آمده است، ثبت جهانی آثار بسیار مهم است و اعتبار جهانی برای استان دارد باید تلاش کنیم چند اثر از این استان به ثبت جهانی برسد به خصوص قنات کم نظیر روستای قاسم آباد که از نزدیک شاهد هستم، جوانان این روستا چه همتی برای احیای این اثر به خرج داده‌اند.

همچنین رضایت مردم در بحث تغییرات ساختارهای جغرافیایی و اجتماعی برای ما مهم است و پیش از جلب رضایت مردم روستاهای قاسم آباد، حسن آباد و علی آباد و رضایت شهروندان همدانی نباید الحاق صورت می‌گرفت.

مسئولان استانی باید به مطالبات مردم توجه کنند و بارها گفته‌ام آیا همه مشکلات این مردم را حل کرده‌ایم که سراغ الحاق این روستاها برویم. بنابر این باید به سمت کار کارشناسی برویم این مسائل را آسیب‌شناسی کنیم.

باز هم از بذل توجه شما بزرگواران ممنون هستم و درخواست دارم به مطالبه‌گری ادامه بدهید و ما خدمتگزاران را کمک کنید.

خداوند توفیق عنایت کند

ارادتمند شما

امیر خجسته

۲۲آذر ۹۸

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.