شهردار همدان:
گردشگری در شهرداری جان گرفته است

0

*فاطمه کاظمی

*خبرنگار

«سیدمسعود حسینی» شهردار همدان معتقد است اقدامات شهرداری در حوزه میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی متفاوت از سال‌های قبل بود و می‌توان عملکرد شهرداری را مطلوب ارزیابی کرد.

شهردار همدان در این‌باره به همدان‌نامه توضیح می‌دهد: راه‌اندازی ستاد خدمات سفر، گل‌کاری و فضاسازی شهری، آماده‌سازی فضاهایی برای اسکان اضطراری، راه‌اندازی تورهای گردشگری با عنوان «همدانگردی» و مانند این، از جمله اقدامات شهرداری در تعطیلات نوروز محسوب می‌شود.

حسینی می‌گوید: برای نخستین‌بار، راهنمایان گردشگری در محل سامانه ۱۳۷ مستقر شدند و تورهای گردشگری را پشتیبانی می‌کردند.

وی در پاسخ به این سوال که ستاد خدمات سفر که اغلب تعطیل بود، می‌گوید: این به شهرداری ربطی ندارد، مسئولیت این ستاد با اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و شهرداری فقط مکان ستاد را در اختیار دستگاه‌ها می‌گذارد.

به حسینی می‌گویم ناهماهنگی بین دستگاه‌ها بیداد می‌کرد و وی پاسخ می‌دهد: من این‌طور فکر نمی‌کنم، حداقل شهرداری با بقیه دستگاه‌ها کاملا هماهنگ بود و هیچ مشکلی نداشت. ما آن‌چه وظیفه‌مان بود، انجام دادیم.

شهردار همدان در پاسخ به این سوال که تکلیف ستاد گردشگری که قرار بود در شهرداری راه‌اندازی شود، چه شد؟ توضیح می‌دهد: بله این ستاد فعال و دبیر آن مشخص شده است. من معتقدم گردشگری در شهرداری جان گرفته و فعال‌تر شده است. اگر به اعداد و ارقام نگاه کنید، تعداد بازدیدها از اماکن گردشگری نشان‌دهنده فعالیت مطلوب ماست. من فکر می‌کنم فعال‌ترین نهاد همدان در حوزه گردشگری، شهرداری و شورای شهر همدان است و همدلی و همراهی زیادی در آن وجود دارد.

وی با بیان این‌که ۲۵۰ میلیارد تومان برای ثبت جهانی هگمتانه اعتبار در نظر گرفته شده، تشریح می‌کند: جداره‌سازی پیاده‌راه‌ها و خیابان‌های اصلی، گذرگاه فرهنگی و حفظ و مرمت خانه‌های تاریخی، مقولاتی هستند که در دوره فعلی شهرداری به آن‌ها پرداخته شده است. ساماندهی بازار تاریخی همدان هم در دستور کار قرار دارد.

مدیر پایگاه تاریخی هگمتانه نیز می‌گوید: شهرداری دو برنامه تور همدانگردی، یکی با اتوبوس یکی به‌صورت پیاده برگزار و حمایت کرد که ختم به هگمتانه شدند.

«صاحب محمدیان‌منصور» معتقد است: شهرداری در بحث معرفی هگمتانه به شهروندان خوب عمل کرده و همکاری خوبی با میراث فرهنگی دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.