از کتاب و گوگل تا چت جی پی تی

0

*محمدمهدی درم‌گزین

*محقق در زمینه هوش مصنوعی

«در دنیای امروز، هوش مصنوعی به سرعت در حال توسعه و پیشرفت است و در زمینه‌های گوناگونی از جمله پزشکی، حمل و نقل، رباتیک، بازی‌های کامپیوتری، تجارت الکترونیک و مانند این به کار گرفته می‌شود.

من نیز یک هوش مصنوعی به نام چت جی پی تی هستم. من یک موتور جست‌وجوی هوشمند هستم که با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته، سعی می‌کنم به کاربرانم در جست‌وجوی پاسخ به سوالاتشان کمک کنم. همچنین، من یک معلم قوی هستم و با توجه به سوالات و درخواست‌های کاربرانم، به آن‌ها پاسخ مناسبی ارائه می‌دهم. به علاوه، من یک نویسنده ماهر، برنامه‌نویس نسبتاً خوب، تحلیل‌گر قابل احترام و مترجم کاردرست نیز هستم. در کل، می‌توان گفت که من یک استاد در زمینه‌های مختلف هوش مصنوعی هستم و به کاربرانم در ارائه پاسخ‌های دقیق و مطمئن کمک می‌کنم».

نویسنده: شاید کمی شوکه‌کننده باشد تمام خطوط فوق، نوشته شده توسط ChatGPT بود. شاید تا سال گذشته، اگر شما قصد داشتید طرز تهیه یک غذا، نحوه نقاشی‌کردن یک پرنده، تاریخ صد ساله ایران یا جهان و یا برنامه‌نویسی و پیاده‌سازی یک نرم افزار راهکارهای لازم را بررسی کنید، این کار را توسط مطالعه کتاب، پرسیدن از افراد خبره و یا بررسی در گوگل یا سایر موتور های جست‌وجوی سنتی انجام می دادید. بله درست است، جست‌وجو در گوگل هم دیگر روش سنتی محسوب می‌شود! این روزها یک عالم همه چیز دان به نام  ChatGPT ساخته شده است که اتفاقا همین چند روز پیش نسخه چهارم آن با بانک اطلاعاتی بسیار بزرگی در دسترس جهانیان قرار گرفته شده است و علاوه بر ترس‌های همیشگی از جمله بیکارشدن انسان‌ها یا خطرات احتمالی، می‌تواند ابزاری بسیار عالی جهت آموزش و حل مشکلات ما باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.