حیوانات خانگی می‌توانند قدرت مغز شما را تقویت کنند

0

*ترجمه بهراد مرتضوی

مطالعه جدیدی نشان می‌دهد، داشتن حیوان خانگی به عنوان همدم برای مدت طولانی ممکن است از دست دادن حافظه و زوال عقلی را به تأخیر بیاندازد. طبق تحقیقات مقدماتی، داشتن حیوان خانگی مخصوصا برای حافظه کلمات مفید بود، مانند حفظ کردن فهرستی از کلمات.

اولین پایه‌گذار «جنیفر اپلبام» یک داوطلب دکتری جامعه‌شناسی و عضو انجمن بین‌المللی پیش دکتری سلامت از دانشگاه فلوریدا به CNN در ایمیلی گفت: بنا به اطلاعات ما، مطالعه ما برای اولین‌بار تأثیر بلندمدت داشتن حیوان خانگی بر فرایند سلامت را مطرح می‌کند.

و این فقط گربه‌ها و سگ‌ها نیستند که به مغز کمک می‌کنند. افراد در این مطالعه همچنین به همسترها، پرنده‌ها، ماهی‌ها و خزندگان نیز توجه کردند، به‌هرحال اپلبام گفت: سگ‌ها متداول‌ترین بودند، به دنبال آن‌ها گربه‌ها.

به گفته متخصص عصبی بالینی، دکتر «تیفانی بریلی» دانشیار عصب‌شناسی در دانشگاه میشیگان، داشتن حیوانات خانگی به مدت پنج سال یا بیشتر، بیشترین سود را به همراه داشت و زوال عقلی را ۱.۲ برابر در طول دوره شش ساله مطالعه در مقایسه با زوال در افراد بدون حیوان خانگی به تأخیر انداخت.

بریلی، نویسنده ارشد این مطالعه، که در آوریل در هفتاد و چهارمین نشست سالانه آکادمی نورولوژی آمریکا ارائه خواهد شد گفت: این اکتشافات مدارک اولیه برای پیشنهاد این‌که داشتن حیوان خانگی برای مدت طولانی می‌تواند در مقابل زوال عقل محافظت‌کننده باشد را محیا می‌کند.

چرا داشتن حیوانات خانگی به مدت پنج سال یا بیشتر بیشترین اثر مثبت را داشت؟ این مطالعه، که فقط توانست پیوندی را نشان دهد، نه دلیلی مستقیم و تأثیر بین داشتن حیوان خانگی و فرایند یادگیری و فهم، قادر به جواب‌دادن به این سوال نشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.