محفلی برای اهل هنر

0

*مسعود میدانچی

هنر بر فراز گوهر آمد پدید

بنا به پیشنهاد دکتر «محمدحسین حلیمی» چهره ماندگار ملی ایران و افتخار همدان و تأیید آقایان استاد احمد فتوت از نقاشان شاخص همدان و دکتر حسین اردلانی استاد دانشگاه و نگارنده کتاب پیشگامان هنر نقاشی همدان مقرر شد که رونمایی از کتاب مذکور به همت انجمن ادبی «حکیم صفاءالحق» و هفته‌نامه «همدان‌نامه» در هفتم شهریور یک هزارو چهارصد و دو، همزمان با هفته فرهنگی همدان، پایتخت تاریخ و تمدن ایران و روز پور سینا نادره دانای جهان و روز پزشک در باغ میدانچی برگزار شود.

بدیهی است این برنامه اهل فرهنگ و هنر به ویژه هنرمندان رشته نقاشی را گردهم می‌آورد و موجب ارتباط متقابل و تبادل اطلاعات و دیدار رودررو با هنرمندان شاخص این رشته می‌شود.

شاید دوست بدارید :

این گردهمائی در استان همدان که یکی از استان‌های فرهنگی کشور محسوب می‌شود، تأثیر شگرفی را در رشد و ارتقای هنرمندان به ویژه پویندگان رشته نقاشی که بعد از ادبیات بیشترین دوستداران را دارد، می‌گذارد.

زندگینامه و تحلیل آثار نقاشی این هنرمندان شایسته با زحمات ارزشمند نویسنده و همراهی استاد فتوت که کتاب نیز به ایشان تقدیم شده است، حاصل سال‌های متمادی کندوکاو در ارتباط با این‌گونه هنرمندان است.

متأسفانه تعدادی از پیشگامان نقاشی به رحمت ایزدی پیوسته‌اند و این ارتباط با فرزندان آن‌ها که بعضاً در خارج از کشور زندگی می‌کنند، بسیار مشکل بوده است، حاصل این کتاب خواندنی و ارشمند، تحسین برانگیز است.

امیداوریم با همراهی هنرمندان استان در آینده نیز شاهد برگزاری گردهمائی هنرهای هفت‌گانه از جمله هنرمندان خوشنویس باشیم .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.