مرمت غیراصولی پناهگاه قدیمی میدان میشان

0

*پوریا بوجاریان

*کوهنورد

بیش از نیم قرن از ساخت پناهگاه قدیمی میشان توسط کوهنوردان بزرگ آن دوران همدان و کمک سازمان تربیت بدنی و تفریحات سالم و قطعا پیگیری‌های خالصانه و خدمتگزارانه رئیس باوجدان و پاکی چون زنده‌نام «عبداله حاجیلو» می‌گذرد.

به هر حال بعد از چند سال پیگیری کوهنوردان آزاد و دلسوزان کوهنوردی نه نهادی مانند هیئت کوهنوردی، امسال از اواخر تابستان، هرچند دیر مانند کارهای دیگر مسئولین، کلید تعمیر آن رقم خورد. بر اساس شنیده‌ها ۴۰۰ میلیون تومان بودجه اختصاص داده شده که این پناهگاه به طور کامل تعمیر شود. باز هم براساس شنیده‌ها، در حال حاضر سقف تعویض و با راویز گچ زده شده و در قسمت انتهایی دو اتاق با دیوارکشی بدون کارشناسی شده است. گویا اعتبار در نظر گرفته شده، تمام شده و طرح بندکشی دیوارها، کف سالن، سیستم آب‌رسانی، منبع، سرویس بهداشتی و پنجره‌های سه‌جداره بلاتکلیف مانده است.

نکته ناراحت کننده‌ای که دیدم و تأسف خوردم که چرا کسی که این طرح را اجرا کرده، ندانسته و حتی به یک نفر از هیئت کوهنوردی و کوهنوردان چیزی نگفته این بود که متاسفانه در قسمت انتها و بخش بوفه دو دیوار آجری ساخته‌اند. دیوار روبرویی بوفه را هم آجر زده و آن نمای سنگی که جزئی از تاریخ آن پناهگاه و کوهنوردی بود را پنهان و تخریب کردند.

آن دیوار سنگی با دست کوهنوردان ساخته شده بود و جزئی از عناصر آن منطقه کوهستانی بود. در هر صورت طرح بازسازی و تعمیر این پناهگاه بدون کارشناسی انجام شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.