۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های ورزشی نهاوند

کرونا ماهیانه ۱۲۰میلیون تومان به ورزش نهاوند خسارت وارد کرده است

رئیس اداره ورزش و جوانان نهاوند: شهرستان نهاوند ۹ پروژه نیمه‌کاره ورزشی دارد که بهره‌برداری از این پروژه‌ها از ضروریات مهم در توسعه ورزش شهرستان است. این پروژه‌ها به‌ طور متوسط ۶۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

0

*سجاد سیف

*روزنامه‌نگار

ورزش نهاوند همیشه در عرصه‌های مختلف حرفهایی برای گفتن داشته است. کسب مدال‌های رنگارنگ ورزشی در سطوح بین‌المللی، آسیایی و کشوری گواه این ادعاست. نگاهی کوتاه به تاریخ ورزشی این شهرستان پرآوازه نشان می‌دهد از سال‌های دور تاکنون قهرمانان و نام‌آورانی در رشته‌های مختلف پرچمدار کسب افتخارات ورزشی در میادین مختلف بوده‌اند.

سجاد سیف
سجاد سیف

اولویت‌ها

رئیس اداره ورزش و جوانان نهاوند با بیان این‌که برای رشد و پیشرفت ورزش در شهرستان نهاوند برنامه‌های متعددی در نظر دارد، می‌گوید: مهم‌ترین اصل توسعه ورزش همگانی در کنار ورزش قهرمانی، اعزام شایسته تیم‌های ورزشی به مسابقات استانی، ملی و بین‌المللی، نشست فصلی با هیئت‌های ورزشی و حضور پیشکسوتان در کنار جوانان و مربیان است. که امیدواریم با از بین رفتن شرایط کرونایی این مهم محقق شود.

«حمیدرضا درویشی» در گفت‌وگو با همدان‌نامه با اشاره به جذب حامی مالی بیان می‌کند: برای تحقق این مسئله باید از وجود خیران ورزشی خصوصا در زمینه فوتبال و کشتی کمک بگیریم، زیرا استعدادها و قهرمانان زیادی در این ۲ رشته ورزشی وجود دارند و قصد داریم میزبانی‌هایی را نیز در این زمینه برعهده بگیریم.

توسعه زیرساخت‌ها

رئیس اداره ورزش و جوانان نهاوند با اشاره به این‌که نهاوند قطب ورزش استان همدان است، توضیح می‌دهد: ورزش نهاوند به دلیل نبود اعتبارات و مسائل مالی و تکمیل نشدن زیرساخت‌های ورزشی با مشکلاتی دست‌وپنجه نرم می‌کند و از میزبانی بسیاری از مسابقات به دلیل نبود خوابگاه و زیرساخت‌های ورزشی محروم است.

وی می‌افزاید: آن‌چه مسلم است امروز با توجه به مدرن شدن جامعه و به تبع آن بخشی از ورزش و افزایش سطح انتظارات مردمی و جامعه ورزشی باید با افزایش کمیت و کیفیت زیرساخت‌های ورزشی برای هرچه بهتر شدن و ارتقای جایگاه ورزش در شهرستان تلاش کنیم. این مهم محقق نخواهد شد مگر با تقویت و توسعه زیرساخت‌ها که باید به آن توجه ویژه داشت.

حمیدرضا درویشی- رئیس اداره ورزش و جوانان نهاوند
حمیدرضا درویشی-رئیس اداره ورزش و جوانان نهاوند

درویشی خاطرنشان می‌کند: روزگاری ورزش نهاوند را با مجموعه علیمرادیان به عنوان پایگاه المپیک غرب کشور می‌شناختند. این مجموعه به همت خیر ورزش‌دوست و نام‌آشنای کشور مهندس حسین علیمرادیان ساخته شد. مجموعه علیمرادیان به دلیل داشتن امکانات به‌روز در زمان خود، میزبان بسیاری از رشته‌های ورزشی در کشور بود اما از آن‌جا که تعدد رشته‌ها و فعالیت‌های ورزشی در شهرستان نهاوند زیاد شده است و همچنین بهره‌برداری از مجموعه ورزشی علیمرادیان و سالن‌های ورزشی نهاوند از دست اداره ورزش و جوانان خارج شده متأسفانه روند میزبانی نهاوند در برگزاری مسابقات کشوری کاهش چشمگیری یافته است، اما امیدواریم با مدیریت جدید مجموعه علیمرادیان و از بین رفتن کرونا شاهد اتفاقات خوبی در ورزش شهرستان باشیم.

تکمیل پروژه‌های ورزشی ناتمام

درویشی پیگیری تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام را اولویت اصلی دستگاه ورزش استان برشمرد و خواستار حمایت‌ مسئولان استانی و شهرستانی شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان نهاوند اظهار می‌کند: شهرستان نهاوند ۹ پروژه نیمه‌کاره ورزشی دارد که بهره‌برداری از این پروژه‌ها از ضروریات مهم در توسعه ورزش شهرستان است. این پروژه‌ها به‌ طور متوسط ۶۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند. با توجه به پیگیری‌های مدیرکل ورزش و جوانان استان و تأکید وی بر بازدید از وضعیت روند ساخت این پروژه‌های ورزشی، این مهم به ‌صورت هفتگی در دستور کار است.

وی با اشاره به این‌که این تعداد پروژه ورزشی نهاوند برای تکمیل و بهره‌برداری نیازمند ۳۵ میلیارد تومان اعتبار است، می‌افزاید: پروژه ساخت خانه باستانی نهاوند در محل مجموعه ورزشی علیمرادیان طبق اعلام پیمانکار این پروژه دارای ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی است. همچنین پروژه‌های استخر بانوان و خوابگاه ورزشی نهاوند نیز بنا بر گزارش پیمانکار هر کدام دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد هستند.

وعده تأمین اعتبار ویژه

در شهرستان نهاوند چند پروژه نیمه‌تمام ورزشی وجود دارد که از جمله این پروژه‌ها مجتمع ورزشی بانوان نهاوند، پروژه سالن باستانی نهاوند، زمین چمن برزول، زمین چمن فیروزان، زمین چمن گیان، سالن ورزشی باباقاسم، سالن باستانی دهفول و خوابگاه ورزشکاران نهاوند است که نیازمند پیگیری مسئولان برای جذب اعتبارات ملی و استانی برای تکمیل این پروژه هاست.

کرونا ماهیانه ۱۲۰میلیون تومان به ورزش نهاوند خسارت وارد می‌کند

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نهاوند می‌گوید: مجموع خسارت‌ وارده به ورزش شهرستان نهاوند فهرست‌بندی و به اداره‌کل ورزش و جوانان ارایه شده تا برای جبران آن اقدامات لازم صورت بگیرد.

درویشی در ادامه می افزاید: ماهیانه بیش از ۱۲۰ میلیون تومان به ورزش شهرستان اعم از خصوصی و دولتی به خاطر شیوع کرونا خسارت وارد شده است، طبق بخشنامه ستاد ملی کرونا و وزارت ورزش و جوانان اماکن ورزشی از اوایل اسفند پارسال تعطیل شد که این امر اقتصاد حوزه ورزش شهرستان را با مشکلاتی مواجه کرده است.

وی بیان می‌کند: مهم‌ترین خسارت تعطیلی فضاهای ورزشی در نتیجه شیوع ویروس کرونا، کم تحرکی و زیان‌های جسمی و روانی است چراکه با تعطیلی فضاهای ورزشی همه ورزشکاران حتی فعالان ورزش همگانی هم به نوعی خانه‌نشین شدند.

درویشی تاکید می‌کند: در راستای حمایت از فضاهای ورزشی واگذار شده به بخش خصوصی، اجاره بهای این مکان ها در ۲ ماه ابتدای سال دریافت نشده است و ادامه بخشودگی در موضوع اجاره ‌بهای اماکن ورزشی متعلق به اداره کل ورزش و جوانان استان همدان بستگی به وضعیت کنترل بیماری کرونا در آینده و تصمیمات استانی و ملی دارد.

تحول در مدال‌آوری و قهرمانی

رئیس اداره ورزش و جوانان نهاوند با اعلام حمایت خود از همه هیئت‌ها و ورزشکاران نهاوندی بیان می‌کند: در شهرستان ۳۶ هیئت ورزشی داریم که ۲۸ هیئت آن فعال است که وضعیت آمایش سرزمین در رشته‌های ورزشی پر مدال از اولویت های دیگر اداره ورزش است و اداره ورزش و جوانان نهاوند آماده ایجاد تحولی عظیم در مدال‌آوری و قهرمانی در رشته‌های مختلف ورزشی است. امیدواریم با از بین رفتن بیماری کرونا و همدلی بین ورزشکاران این هدف محقق و تقویت شود. درویشی با اشاره به زیرساخت‌های موجود در این شهرستان می‌گوید: در نهاوند ورزشکاران بااستعداد بسیاری وجود دارند و همچنین زیرساخت‌های بسیار خوبی نیز در شهرستان داریم. امیدواریم بتوانیم با افتتاح و بهره‌برداری از این زیرساخت‌ها به نحو شایسته‌ای در بحث قهرمان‌پروری فعالیت کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.