مسئولان نهاوند خبر می‌دهند:
آمادگی شهرستان نهاوند برای استقبال از عید نوروز و ماه مبارک

با توجه به طرح تشدید نوروزی و ایام ماه مبارک رمضان و جلوگیری از شیوع آلودگی‌های ناشی از فساد انواع فرآورده‌های خام دامی و با هدف تضمین سلامت و امنیت مواد غذایی از تاریخ ۱۳ اسفند ماه جاری تا ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ توسط ۲ اکیپ ثابت و ۲ اکیپ سیار شامل؛ کارشناسان و بازرسان بهداشتی دامپزشکی نهاوند از بیش از ۳۵۰ واحد مراکز تولید، نگهداری، حمل و عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح شهرستان نظارت می‌کنند.

0

*سجاد سیف

*خبرنگار

همزمانی نوروز و ماه مبارک رمضان، ترددها به بازار و اوج خریدهای نوروزی را افزایش داده است. نظارت بر قیمت‎‌ها و ایجاد توازن در بازار خواسته مردم از مسئولان است تا در شرایط اقتصادی فعلی بتوانند نیازهای ضروری شب عید و ماه مبارک رمضان را تأمین و با‌مشکل خاصی مواجه نشوند.

تهمیدات لازم برای پذیرایی از مسافران نوروزی و تأمین مایحتاج مردم اتخاذ شد

فرماندار نهاوند از آمادگی همه دستگاه‌های مسئول برای استقبال از عید نوروز و ماه مبارک رمضان و انجام تهمیدات لازم درخصوص پذیرایی از مسافران نوروزی و تأمین مایحتاج مردم شهرستان خبر می‌دهد.

«ضرغام احمدوند» درخصوص تمهیدات اندیشیده‌شده و آخرین وضعیت تأمین، تدارک و ذخیره‌سازی اقلام ضروری و میوه شب عید می‌گوید: براساس سیاست دولت با هدف تنظیم بازار در آستانه عید نوروز خرید و ذخیره‌سازی دو محصول سیب و پرتقال و توزیع برنج و مرغ منجمد و سایر اقلام ضروری انجام شده است تا از طریق جهادکشاورزی و تعاون روستایی و با تصمیم ستاد تنظیم بازار شهرستان فروش این محصولات به قیمت مناسب و نرخ اعلام شده انجام شود.

احمدوند می‌افزاید: با برنامه‌ریزی ها و هماهنگی‌های انجام‌شده هیچ‌گونه مشکلی در تأمین و توزیع اقلام ضروری و میوه تنظیم بازار شب عید وجود ندارد و با گشت‌های مشترک دستگاه‌های ذیربط نظارت و بازرسی از این واحدها به صورت مستمر تا پایان ایام نوروز و ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

وی در ادامه تصریح می‌کند: از دهه اول اسفندماه بر بازار شب عید کنترل و نظارت لازم صورت گرفته و تأکید شده اجناس مناسب و با کیفیت به بازار ارائه شود و فهرست کشیک نانوایی‌های سطح شهر آماده و اطلاع‌رسانی شود، همچنین برای استقرار پایگاه‌های هلال احمر، انتظامی و راهور، وضعیت جایگاه‌های سوخت، آماده‌سازی مراکز درمانی و اسکان مسافران نوروزی ، شارژ خودپردازهای بانک‌ها تدابیر لازم پیش‌بینی شده است.

وی همچنین از آماده‌بودن سراب‌ها و اماکن گردشگری شهرستان برای میزبانی مسافران نوروزی و زیباسازی سیمای شهری و جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی از مسیرهای گردشگری در شهرستان خبر می‌دهد و می‌گوید: با خط کشی محورهای منتهی به شهر نهاوند، لکه‌گیری آسفالت جاده‌های شهرستان، اصلاح زیرگذر کفراش در زمان بارش باران توسط اداره راهداری تمهیدات لازم در این راستا صورت گرفته است.

توزیع گوشت و مرغ تنظیم بازار برای ایام عید و ماه رمضان

رئیس جهاد کشاورزی نهاوند می‌گوید: از اول بهمن‌ماه تاکنون بیش از ۸۰ تن گوشت و مرغ منجمد تنظیم بازاری در نهاوند توزیع شده است.

«علی مروت امیری» با اشاره به این‌که در آستانه ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان قیمت کالاهای اساسی باید متناسب و شفاف باشد، بیان می‌کند: همه دستگاه‌های متولی در ستاد تنظیم بازار شهرستان آمادگی دارند برای مردم روزهای خوبی را رقم بزنند تا بخشی از بار فشار روانی تورم موجود در حوزه محصولات غذایی کاسته شود.

وی تأکید می‌کند: توزیع گوشت و مرغ تنظیم بازار تا پایان ماه رمضان در شهرستان ادامه دارد.

اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند از اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه مواد پروتئینی از ۱۳ اسفندماه تا پایان ماه مبارک رمضان در شهرستان نهاوند خبر می‌دهد.

«میثم قیاسی» در تشریح این خبر می‌گوید: با توجه به طرح تشدید نوروزی و ایام ماه مبارک رمضان و جلوگیری از شیوع آلودگی‌های ناشی از فساد انواع فرآورده‌های خام دامی و با هدف تضمین سلامت و امنیت مواد غذایی از تاریخ  ۱۳ اسفند ماه جاری تا  ۴ اردیبهشت ماه  ۱۴۰۲ توسط ۲ اکیپ ثابت و ۲ اکیپ سیار شامل؛ کارشناسان و بازرسان بهداشتی دامپزشکی نهاوند از بیش از ۳۵۰ واحد مراکز تولید، نگهداری، حمل و عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح شهرستان نظارت می‌کنند.

وی می‌افزاید: به منظور نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی از قبیل گوشت قرمز، گوشت سفید (مرغ و ماهی)، شیر، تخم مرغ، عسل و مانند این از کلیه واحدهای شهرستان در این ایام در دو نوبت صبح و عصر بازدید و نظارت صورت می‌گیرد و کلیه فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی و غیرقابل مصرف برای انسان جمع آوری، ضبط و معدوم می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند در پایان از همشهریان محترم درخواست می‌کند: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی می‌توانند مراتب را از طریق شماره تلفن ۰۸۱۳۳۴۲۹۱۲۶ یا به سامانه ۱۵۱۲ ارتباط مردمی دامپزشکی گزارش دهند.

طرح ویژه نظارت تعزیرات نهاوند در عیدنوروز و ماه مبارک رمضان

سخنگوی تعزیرات حکومتی نهاوند ‌وید: باتوجه به فرارسیدن ایام پایانی سال و خریدهای نوروزی، طرح ویژه نظارت تعزیرات نهاوند با هدف حمایت از حقوق شهروندی و جلوگیری از تخلفات صنفی از جمله گرانفروشی، کم‌فروشی و احتکار با همکاری دستگاه‌های نظارتی همچون سازمان صمت، نیروی انتظامی، دامپزشکی، بهداشت و اتاق اصناف از نیمه اول اسفندماه به اجرا در آمده است.

«داریوش جانجان» بیان می‌کند: با توجه به افزایش جریمه‌های صنفی از قبیل درج‌نکردن قیمت، ارائه‌نکردن فاکتور خرید اجناس و صادرنکردن فاکتور برای مشتری که حداقل ۱۰ میلیون تومان و برای گرانفروشی ۱۰ برابر ارزش مبلغ گرانفروشی درحق دولت و عودت مبلغ اضافی به شاکی خصوصی درنظر گرفته شده است.

وی همچنین از حضور میدانی در قالب گشت‌های مشترک برای برخورد با متخلفین خبر می‌دهد و می‌افزاید: به تمام کسبه تأکید می‌شود نسبت به رعایت قوانین صنفی توجه ویژه داشته باشند، در غیر این صورت با جرائم سنگینی مواجه می‌شوند.

جانجان در پایان تصریح می‌کند: همشهریان گرامی درصورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را به شماره تلفن‌های ۳۳۲۴۳۷۰۵ اتاق اصناف و ۳۳۲۳۷۴۲۵ اداره صمت و تلفن گویا ۱۳۵ گزارش کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.