با آفرودسواران برخورد می‌شود

0

*نسرین زندی

*خبرنگار

رئیس پلیس راهور استان همدان با حضور در دفتر همدان‌نامه به مناسبت هفته خبرنگار در پاسخ به این سوال که با آفرودسوارانی که در سطح شهر برای شهروندان مزاحمت ایجاد می‌کنند و از عوامل تخریب‌گر طبیعت محسوب می‌شوند، چه برخوردی کرده‌اید، توضیح داد: یکی از دغدغه‌های شهروندان و مسئولان محیط زیست و منابع طبیعی از بین بردن طبیعت و منابع طبیعی استان توسط آفرودسواران است. از طرفی این خودروها در سطح شهر حضور می‌یابند و بعضی وقت‌ها بیشتر شبیه تانک یا نفربر نظامی هستند.

سرهنگ علی فکری
سرهنگ علی فکری

سرهنگ «علی فکری» ادامه داد: قانون نقص فنی را تعریف کرده و هر نوع تغییر در وضعیت ظاهری و فنی وسیله نقلیه که موجب کاهش ایمنی وسیله، افزایش گازهای آلاینده و ایجاد آلودگی صوتی شود، نقص فنی محسوب می‌شود و بر این اساس آفرودها دچار نقص فنی هستند و پلیس می‌تواند این خودروها را با ارائه پلاک تعمیری و کندن پلاک‌های اصلی، به پارکینگ منتقل کند. درباره آفرودهایی که طبیعت را تخریب می‌کنند نیز باید منابع طبیعی شکایت کند و پلیس بر اساس این شکایت با این آفرودسواران برخورد یا اعمال قانون کند.

وی تأکید کرد: بر اساس طرحی که پلیس آغاز کرده با آفرودها، خودروها و موتورسیکلت‌هایی که آلودگی صوتی ایجاد می‌کنند و خودروهای با شیشه دودی برخورد جدی خواهد شد.

سرهنگ فکری با اشاره به کاهش آمار تصادفات درون‌شهری منجر به فوت در استان گفت: در سال جاری نسبت به سال گذشته در تصادفات منجر به فوت ۳۷ فقره کاهش داشته‌ایم و در تعداد نفرات فوت شده ۳۵ نفر کاهش را شاهد بوده‌ایم. در مجروحین نیز ۲۰۸ نفر معادل ۱۹ درصد کاهش داشته‌ایم. در تصادفات منجر به خسارت نیز با ۱۸۳ فقره معادل ۳۴ درصد کاهش مواجه بودیم و در مجموع در تصادفات ۳۷۱ فقره معادل ۲۴ درصد کاهش را شاهده بوده‌ایم.

وی افزود: امسال ۴ هزار و ۵۷ دستگاه خودرو و ۳ هزار و ۱۲۱ دستگاه موتورسیکلت شماره‌گذاری کرده‌ایم. ۸ هزار و ۷۶ جلد گواهینامه نیز صادر شده است. ۳۳ هزار و ۲۱۵ دستگاه خودرو با تخلفات حادثه‌ساز مانند سرعت غیرمجاز، لایی‌کشی، ورود ممنوع، دور در جا و مانند این اعمال قانون شده‌اند و ۳ هزار و ۹۵۲ دستگاه موتورسیکلت نیز در طول چهار ماه نخست سال به علت تخلف توقیف شده‌اند که آمار بالایی محسوب می‌شود. ۲ هزار و ۷۷۸ دستگاه خودرو نیز به دلایلی مانند افزایش خلافی و شکایت و مانند این توقیف شده‌اند. هزار و ۶۱۱ پرونده نیز در حوزه رسیدگی به تخلفات مجددا بررسی شده است.

رئیس پلیس راهور استان ادامه داد: خوشبختانه وضعیت، وضعیت خوب و رو به رشدی است و در شاخص‌های کشوری حوزه تصادفات درون‌شهری یک مقدار از میانگین کشوری جلوتر هستیم اما نباید فراموش کنیم که کار روز به روز سخت‌تر می‌شود. ضمن این‌که بیش از ۱۲۰ نقطه حادثه‌خیز در استان احصا شده است. تا الان ۶۰ درصد این نقاط رفع خطر شده و امیدواریم تا پایان سال ۴۰ درصد باقیمانده نیز رفع خطر شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.