وقتی سالن ورزشی محل کاسبی می‌شود

0

*سجاد سیف

*خبرنگار

مجموعه علیمرادیان نهاوند به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه خیرساز غرب کشور و در سال‌های نه چندان دور پایگاه المپیک غرب کشور و میزبان بسیاری از اردوها و مسابقات ملی و بین‌المللی، این روزها حال خوشی ندارد و به دلیل سوءمدیریت در چند سال گذشته در حال نابودی است و کلیه زیرساخت‌ها، خوابگاه و فضای ورزشی آن درحال تخریب است. چند سالی است باتوجه به بی‌میلی مهندس علیمرادیان مبنی بر نگهداری این مجموعه قرار است به وزارت ورزش و جوانان واگذار شود، اما این موضوع محقق نشده و این مجموعه این روزها همچون طفل سرراهی بلاتکلیف است.

سجاد سیف
سجاد سیف

این مجموعه این روزها به‌جای میزبانی مسابقات ورزشی به بنگاه اقتصادی تبدیل شده است، البته از اداره صمت و اتاق اصناف می‌پرسیم با چه مجوزی و به چه قیمتی اجازه داده شده این نمایشگاه در این فصل سال که هیچ سنخیتی ندارد در مجموعه علیمرادیان برپا شود، در حالی که نهاوند مرکز تولید مبل و منبت است و یک ماهی هست که با پیگیری‌های سپاه و بسیج سازندگی شهرستان برای حمایت از هنرمندان نهاوندی نمایشگاه صنایع دستی در محل بازار مرکزی شهرداری برپا شده و حتی وزیر میراث فرهنگی هم در سفر به نهاوند این اقدام را تحسین کرد. چرا الان باید نمایشگاه مبل یافت‌آباد تهران با قیمت‌های نجومی در شهر نهاوند برپا شود و از بچه‌های مبل و منبت «دهفول» حمایتی نشود؟

چه کسانی متولی برگزاری این نمایشگاه هستند. بهتر است مسئولین شهر پاسخ دهند که متولی برگزارکننده به ازای هر مترمربع چه مبلغی از غرفه‌داران دریافت کرده است؟

مجموعه ورزشی علیمرادیان را به چه قیمتی به غرفه پاستیل، لواشک، ارده‌فروشان و مبلمان غیربومی تحویل داده‌اند؟ رئیس سازمان صمت استان با چه مجوزی در قلب مبل و منبت غرب کشور مجوز برگزاری این نمایشگاه را داده است؟ در شرایطی که عوارض و مالیات کسبه نهاوندی برای این شهر هزینه می‌شود، گردش مالی خیره‌کننده این‌ نمایشگاه به سود کدام شهر خواهد بود؟

«علی حقیقی» مدیرکل ورزش و جوانان استان چندی پیش در حاشیه بازدید از این مجموعه گفت: نبود مدیریت در این مجموعه باعث شد تا فضاهای مختلف موجود همچون خوابگاه، استخر، سالن کشتی، فوتسال و پیست تارتان دچار آسیب‌دیدگی و خسارت جدی شود و برای بازسازی آن به ۴۰ میلیاردتومان اعتبار نیاز است.

مجموعه علیمرادیان نهاوند
مجموعه علیمرادیان نهاوند

لازم به ذکر است که خانواده بزرگ و نام آشنای علیمرادیان با ساخت مجموعه ورزشی و بیمارستان علیمرادیان و چندین ساختمان عام‌المنفعه به اندازه چندین دولت به شهرستان نهاوند خدمت کرده و حق بزرگی برگردن این شهر و مسئولان دارند.

با این اوصاف از فرماندار بومی خواستاریم به شفاف‌سازی گردش مالی و سود کلان این نمایشگاه و قیمت‌های نجومی و کیفیت اجناس و همچنین تعیین تکلیف مدیریت این مجموعه به وزارت ورزش ورود کند، چون این مجموعه گنجینه ورزش شهرستان نهاوند است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.