ان شاالله صد ساله شی

0

*حجت محمدی

*فعال رسانه‌ای

«ان شاالله صد ساله شی» عبارتی که بارها گفته‌ایم یا شنیده‌ایم، اما ما در تحریریه همدان‌نامه در روزهای خوشی و تلخی گفتیم «ان شاالله ۱۰۰ تایی شی» و حالا این صدمین شماره همدان‌نامه‌ است. هر شماره‌اش یک سال ما را بزرگ‌تر کرد و عمیق‌تر در پیرامونمان.

حتما این اصطلاح را شنیده‌اید که «صد سال اول سخته». نمی‌دانم اکنون که در آستانه ورود به صدتای دوم هستیم، قرار است طعم آسانی را بچشیم یا…، اما واقعیت این‌ است در دنیایی که عدم قطعیت، قطعی‌ترین شاخصه آن است، پذیرفته‌ایم راهی که انتخاب کرده‌ایم با آسایش و آرامش در تضاد است، پس در این آغاز جدید با تمام قدرت و توان به سمت جلو حرکت می‌کنیم.

شاید دوست بدارید :

بهانه نوشتن این یادداشت صرفا چهارمین سالگرد انتشار همدان‌نامه و انتشار صدمین شماره‌اش نیست، بلکه شروع دنیای جدیدتری در این مجموعه است که هر روز بیش از پیش در مسیر تکامل خود حرکت می‌کند. در عصر دیجیتال و تکنولوژی و فراگیری رسانه‌های دیجیتال در بین اقشار مختلف جامعه، همدان‌نامه هم با بهره‌گیری از این ظرفیت‌های جدید رسانه‌ای تمام تلاش خود را برای تولید محتوای ارزشمند و تأثیرگذار به کار بسته تا بتواند همگام با رسانه کاغذی سهم قابل قبولی در اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی در جامعه داشته باشد که لازم به ذکر است این دنیای جدید بی‌نقص هم نبوده و هم‌چنان در مسیر رشد و یادگیری قرار دارد.

از طرفی باید پذیرفت این فراگیری و فراوانی، فرهنگ و مخاطب‌شناسی خاص خودش را هم می‌طلبد، به همین دلیل در این مسیر مجموعه باید در عین صبوری تلاش و پشتکار بیشتری هم به کار گیرد. رویکردی که همدان‌نامه از ابتدای گسترش فعالیت رسانه‌های دیجیتال خود مورد توجه قرار داده و تمام تلاش خود را برای ساخت استانداردهای جدید در راستای ایجاد فضای رسانه‌ای پویا، فعال و تأثیرگذار به کار بسته است، اما یکی از دغدغه‌های مهم اهالی و فعالان رسانه میزان تأثیرگذاری در جامعه است که شاید بتوان درست‌ترین متر و معیار سنجش آن را واکنش‌های مخاطبین و شکل‌گیری جریان های رسانه‌ای، فرهنگی و مردمی پیرامون یک موضوع را در بستر جامعه معرفی کرد.

خوشبختانه از اولین تلاش‌ها برای شروع دوران جدید رسانه دیجیتال همدان‌نامه، بازتاب‌های گوناگونی از سوی مخاطبان دریافت شد که عامل حرکت و انگیزه‌ای دوچندان برای ادامه راه ساخت. حضور فعال و تأثیرگذار در بستر جامعه و پرداختن به موضوعاتی که شاید کمتر دیده و یا توجهی به آن‌ها نمی‌شود، مهم‌ترین رویکرد رسانه دیجیتال همدان‌نامه بوده و هست. این بخش تلاش می‌کند مکمل و همراهی باکیفیت و تأثیرگذار در کنار رسانه کاغذی باشد تا بتواند به رسالت مهم خود در راستای آگاه‌‌سازی و فرهنگ‌سازی عمل کند.

در پایان باید از تمام همراهان و عزیزان همدان‌نامه بابت زحمات و ازخودگذشتی‌هایشان قدردانی کرد که در روزگار ترویج بی‌هویتی و بی‌اصالتی پای ارزش‌ها و آرمان‌هایشان ایستادند و از منافع شخصی برای حفظ جایگاه قلم و اندیشه گذشتند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.