دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان:
اگر حضور معتادان در اکباتان گزارش شود، برخورد می‌کنیم

0

همدان‌نامه: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان معتقد است تاکنون گزارشی مبنی بر حضور معتادان متجاهر در خیابان اکباتان به این شورا ارسال نشده و اگر این اتفاق بیفتد، حتما اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

«حمزه عبدکوند» می‌گوید: در اکباتان طرح خاصی اجرا نشده، اما طرح‌های عمومی جمع‌آوری معتادان متجاهر به صورت مستمر اجرا می‌شود. تاکنون گزارشی از حضور معتادان متجاهر در اکباتان گزارش نشده، حتما برخورد خواهیم کرد.

وی می‌افزاید: متولی موضوع ثبت جهانی، اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان است و اگر در این خصوص گزارشی برای ما ارسال کند، اقدامات لازم صورت خواهد گرفت. حضور گردشگران و مسافران در آن مسیر، موضوع حضور معتادان را حساس‌تر می‌کند و باید برخورد جدی صورت بگیرد.

عبدکوند تأکید می‌کند: البته با گزارش شما، گروهی برای بررسی موضوع به محل خواهم فرستاد!

رئیس پلیس موادمخدر استان نیز با بیان این‌که برای حل مشکل معتادان متجاهر در همدان، حدود ۲۰ نهاد و سازمان تحت عنوان شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر که ریاست آن با استاندار است، فعالیت می‌کنند، می‌گوید: این شورا پنج کمیته دارد و برای هریک از دستگاه‌های متولی، وظایفی تعیین شده که باید به آن عمل کنند.

سرهنگ «جمشید باقری» ادامه می‌دهد: نیروی انتظامی به عنوان خدمت‌گذاران مردم، آمادگی کامل را دارد، همه معتادان متجاهر استان را ظرف ۷۲ ساعت جمع‌آوری کند، اما نگهداری و ساماندهی این افراد برعهده نیروی انتظامی نیست و داین مهم وظیفه دیگر ادارات و ارگان‌هاست.

وی می‌افزاید: نیروی انتظامی به صورت روزانه و در قالب طرح‌های پاکسازی نقاط آلوده، وظیفه جمع‌آوری معتادان متجاهر را بر عهده دارد، اما نگهداری و ساماندهی آن برعهده سازمان بهزیستی است. این افراد پس از غربالگری با مشارکت سازمان بهزیستی استان، تحویل مراکز نگهداری ماده ۱۵ و ۱۶ می‌شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.