با طرحی که باعث تخریب فضای سبز و باغات شود، مخالفیم

0

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان درباره طرح احداث جاده برگشت گنجنامه می‌گوید: از طرح‌های گردشگری استقبال می­کنیم و از سویی جاده گنجنامه پاسخگوی نیاز گردشگران و همشهریان نیست اما با طرحی که باعث تخریب فضای سبز شود، مخالف هستیم. طرح «جاده برگشت گنجنامه» نیاز به کار کارشناسی دارد، اجرای این طرح، فضای سبز و باغ های زیادی از منطقه را از بین می‌برد و نیاز به بررسی‌های بیشتر و کار کارشناسی دارد.

«مهدی حیدری» با تأکید بر لزوم پیوست برای طرح­های کلان‌شهری توضیح می‌دهد: در خصوص طرح های کلان در همدان از روز اول به دنبال آن بودیم که این طرح‌ها پیوست اجتماعی، فرهنگی و  محیط زیستی داشته باشند. در خصوص طرح قطار شهری، محیط زیست به میزان کمتر، اما مباحث فرهنگی و اجتماعی به میزان بیشتر، دارای اهمیت بودند. به دلیل این‌که این طرح موجب تخریب میراث تاریخی و هویت ما می‌شود، با آن مخالفت کردیم. بر اساس نظر کارشناسان، خط آهن نباید وارد محدوده هگمتانه شود چراکه این محدوده در انتظار ثبت جهانی بوده و ممکن است سرنوشت ثبت جهانی آن تحت تأثیر خط راه آهن قرار بگیرد. رسالت اجرای مطالعات طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر همدان این است که نسخه‌ای برای حل مشکلات حوزه حمل و نقل ترافیک شهری ارائه دهد، علاوه بر این باید توجه شود که مسیر قطار شهری همدان درست جانمایی شود و اگر جانمایی مسیر قطار شهری از خطی به رینگی تغییر کند ممکن است بهتر باشد.

این عضو شورای شهر همدان  در مورد رد شدن طرح جامع شهری در صحن شورای شهر می‌گوید: طرح جامع همان‌طور که از اسم آن بر می‌آ­ید، باید به معنای واقعی کلمه جامع باشد و همه موارد را دربر بگیرد. مشاوری برای طرح از پنج سال پیش گرفته شده بود و در نهایت طرح جامع تهیه شده توسط مشاور به شورای شهر ارائه شد. مطابق رأی دیوان عدالت اداری، طرح جامع شهری بدون تائید شورای اسلامی شهر، فاقد وجاهت قانونی است. با توجه به ایرادات ساختاری و اشکالات متعدد، طرح جامع شهری در شورای اسلامی شهر همدان مورد تائید قرار نگرفت. بدیهی است شرح اشکالات طرح در نامه ارسالی شورا به اداره کل راه و شهرسازی استان همدان ارائه خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.