دادستان همدان:
در همدان آموزش شهروندی صفر است

0

*فاطمه کاظمی

*خبرنگار

دادستان همدان در طول چند ماه گذشته، چندین‌بار درباره حل مشکل ترافیک همدان به مسئولان به‌خصوص شهردار همدان تذکر داد، اما انگار اتفاق مثبتی در این زمینه نیفتاد و هیچ مسئولی هم بازخواست نشد؛ گویا همه‌چیز تقصیر شهروندان است.

دادستان همدان می‌گوید: درست است که شهروندان باید رفتارهای ترافیکی را رعایت کنند، اما دستگاه‌ها و مسئولان اول آموزش‌ها لازم را به شهروندان بدهند، بعد انتظار رعایت از سوی آن‌ها را داشته باشند.

«حسن خانجانی» تأکید می‌کند: در همدان آموزش شهروندی نداریم، آقایان چند بنر در سطح شهر می‌زنند و فکر می‌کنند همه چیز درست شد، اما من معتقدم آموزش شهروندی در همدان صفر است و در حوزه رفتارهای ترافیکی وضعیت بدتر است. قوانین و مقررات زیادی در این زمینه وجود دارد، اما باید آموزش داده شود. برای مثال حرکت با چراغ خاموش جزو تخلفات حادثه‌ساز است؛ چون طرف معتقد است بینایی خوبی دارد، اما خب باید آموزش ببیند که این اتفاق برای دیگران دردسرساز است؛ چراکه شاید طرف مقابل بینایی خوبی نداشته باشد.

وی معتقد است مدیریت شهری برنامه‌ریزی ترافیکی هم ندارد و توضیح می‌دهد: صرف زوج وفرد کردن، برنامه‌ریزی ترافیکی محسوب نمی‌شود. شهرداری هشت سال است پارکینگ آقاجانی بیک را می‌سازد و معلوم نیست تا چهار سال بعد هم افتتاح بشود یا نه، این نشان می‌دهد که شهرداری این‌کاره نیست. می‌گوییم این کارها را به بخش خصوصی بسپارید که عملی نشده است.

به دادستان می‌گویم شما چندبار برای حل مشکل ترافیک به شهرداری تذکر داده‌اید، آیا اتفاق مثبتی افتاده است که خانجانی پاسخ می‌دهد: نه، واقعا اتفاق خاصی نیفتاده است. یکی از مشکلات اساسی در حوزه ترافیک همدان، پارک حاشیه‌ای است که هیچ‌کس برای حل آن تلاش نمی‌کند. مردم هم تقصیری ندارند، وقتی جایی برای پارک نیست، چه کار کنند؟ خیلی کارها در این زمینه وجود دارد که بر زمین مانده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.