سال سخت همدان‌نامه

0

*مجید ملکیان

*مدیرمسئول

همدان‌نامه در شرایطی وارد ششمین سال انتشار خود می‌شود که سخت‌ترین سال خود را پشت سر گذاشته است. در شرایطی که کشورمان بحران چندماهه را تجربه کرد و استان نیز دچار چالش‌های جدی بود، اما همدان‌نامه جزو معدود نشریاتی بود که در این سال سخت، کج‌دار و مریز به روند انتشار خود ادامه داد و متوقف نشد و از پا نایستاد.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در روزهای آغازین سال، محتوای مطالب منتشرشده به‌صورت پرونده‌ای و پیگیری تا حصول نتیجه بود و خرسندیم که طبق برنامه پیش رفتیم و در هر شماره یک پرونده ویژه و در بعضی شماره‌ها تا سه پرونده ویژه کار کردیم. بسیاری از این پرونده‌ها به نتیجه رسید و بعضی‌ها نیز فعلا در دست پیگیری است و همت مسئولان را می‌طلبد.

در اتفاقی نادر، همدان با قطعی سه‌ماهه آب مواجه شد که دشوارترین روزها را برای شهروندان همدانی رقم زد. همکاران من در نشریه با انتشار منظم اخبار، گزارش‌ها، یادداشت‌ها و گزارش‌های تصویری در فضای مکتوب و مجازی، پیگیر این بحران بودند و ابعاد مختلف این معضل بزرگ را به گوش مسئولان رساندند که تا ماه‌ها توسط رسانه‌های دیگر نیز پیگیری و مطالبه شد.

امروز همدان‌نامه علاوه بر نشریه چاپی، در فضای مجازی نیز خوش درخشیده و در حوزه وب و محتوای تصویری توانسته با تولید آثار استاندارد و تأثیرگذار، اعتماد مخاطبان را جلب کند.

اما افسوس و هزاران افسوس که چنین نشریات معتبری نه‌تنها مورد حمایت نهادهای دولتی که وظیفه حمایت از رسانه را برعهده دارند، قرار نمی‌گیرند، بلکه در بسیاری مواقع فقط به حکم پیگیری مطالبات مردمی مورد غضب هم هستند.

با این وجود و با تمام شرایط دشوار مالی که همدان‌نامه تجربه کرد و می‌کند، بر عهدی که از روز نخست برپایه آن بنا شد، هست و هرگز منافع مالی را بر مطالبات مردمی ترجیح نخواهد داد.

بزرگ‌ترین سرمایه همدان‌نامه مخاطبانی است که با دیده احترام به این مجموعه مردمی می‌نگرند و پیگیری مطالبات خود را در آن جست‌وجو می‌کنند و برخی از آن‌ها عاشقانه برایش قلم می‌زنند. ما این سرمایه را با هیچ ‌چیز عوض نخواهیم کرد. بمانید و بمانیم برقرار.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.