و این کودک پنج ساله

0

*حسین زندی

*سردبیر

امروز ۵ سال از آغاز  انتشار هفته‌نامه همدان گذشت و وارد ششمین سال فعالیت شد. هر مجموعه و نهادی در آغاز کار، اهداف، برنامه و چشم‌اندازی برای خود تعریف می‌کند و همدان‌نامه نیز در آغاز راه اهداف و برنامه‌هایی را ترسیم کرد و با مخاطبان خود در میان گذاشت.

در این‌جا بار دیگر برای یادآوری به خود، همکاران و مخاطبان به گوشه‌ای از اهداف و کارنامه پنج ساله همدان نامه اشاره می‌کنم.  بدون شک به همه آن‌چه در نظر داشتیم، نرسیده‌ایم و از عملکرد خودمان راضی نیستیم، اما به بخشی از اهداف دست پیدا کرده‌ایم.

یکی از اهداف این بود که همدان‌نامه رسانه مردم باشد. همدان‌نامه به عنوان یک رسانه تعاملی توانست در دل مخاطبان جا پیدا کند. این رسانه سوژه‌های خود را بر اساس دغدغه مخاطبان انتخاب می‌کند و مخاطب نیز به این رسانه اعتماد دارد و امروز با هزاران مخاطب در ارتباط است.

شاید دوست بدارید :

از روز نخست مستقل بودن را سرلوحه قرار دادیم و تلاش کردیم فاصله خود را با نهادهای دولتی مشخص کنیم و بازتاب‌دهنده خواست‌ها و مطالبات مردم از دولت باشیم و انتظار داشتیم صاحبان سرمایه، پزشکان، وکلا و متمولان در مسائل مالی و انتشار نشریه همراه ما باشند که در این راه موفق نشدیم. معمولا در کشورهای توسعه‌یافته برخی رسانه‌های محلی با حمایت مردم اداره می‌شود و ما همچنان امید به حمایت هم‌استانی‌ها داریم.

همدان‌نامه برای تولید محتوا هزینه پرداخت نمی‌کند و ده‌ها همکار به صورت داوطلبانه و افتخاری کنار ما هستند و این بزرگترین سرمایه ماست که در کنار مخاطبان، نخبه‌های این استان دست ما را گرفته‌اند و همدان‌نامه را با نوشته‌ها و گفته‌ها و حمایتشان می‌پروراند.

اما نکته مهم‌تر این است که در رسانه همدان‌نامه از کودکان و نوجوانان تا جوانان و سالخوردگان حوزه فرهنگ قلم می‌زنند، نخستین نشریه‌ای است که در دغدغه دهه هشتادی‌ها را از زبان آن‌ها با مخاطبان در میان می‌گذارد، در واقع همدان‌نامه افزون بر بهره‌گرفتن از تجربه بزرگان، در پرورش نسل جدید پیشگام بوده و امروز می‌تواند خبرنگارانی توانا از نسل جدید به جامعه رسانه‌ای کشور معرفی کند.

همدان‌نامه در پنج سال گذشته ده‌ها رویداد مهم فرهنگی در قالب «سلسله نشست‌های دیدار»، «خوانش» و مانند این برگزار کرده و به معرفی نخبگان، بزرگان و اهالی فرهنگ و هنر استان و آثار شان پرداخته و در رشد تراز فرهنگی استان کوشیده  است.

این کودک پنج ساله نیز مانند هر کودکی دارای ایراد و کمبود است که تلاش خود را برای برطرف‌کردن آن ادامه می‌دهیم و باز هم مردم را بزرگ‌ترین سرمایه و پشتیبان خود در این مسیر می‌دانیم و امید به همراهی بیش از گذشته را از آنان داریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.