شب عید و چغندر پخته

0

*حسن اخلاصی

خدا رحمت کند مرحوم محمدعلی فردین را که می‌خواند:

شب عید است و یار از من

چغندر پخته می‌خواهد

به خیالش می‌رسد که من گنج

قارون زیر سر دارم

بد جائی گیر افتادم چون این‌جاست که باید بگم :«کرونا بیا منو بخور». از یک طرف ریز و درشت مسئولین توصیه می‌کنند برای مصونیت از ویروس کرونا توی خانه بنشینید، از یک طرف باید خرده فرمایشات حاج خانوم را اطاعت امر کنیم. نمی‌دانم این مسئولین قبل از انقلاب سینما هم نمی‌رفتند که لااقل از فیلم گنج قارون درس عبرت بگیرند و این‌جور مردها را بیچاره نکنند؟ «کرونا بیا منو بخور»

بابا نامسلمان‌ها حداقل یک فکری هم برای امثال ما ها می‌کردید، یعنی تو خانه ماندن را هم شیفتی می‌شد که حالا یکی مثل من توی اتاق قدم نزند و بگوید: «کرونا بیا منو بخور»

فکرش را بکنید حالا که مدرسه تعطیل شده حاج خانم منو با بچه محصل‌های مدرسه اش اشتباه گرفته یعنی از  ساعت هشت صبح تا یک بعد از ظهر من باید تکلیف خانه یعنی از دست و صورت شستن گرفته تا صبحانه خوردن با دیسیبلین و خلاصه مرتب بودن موها و شانه کردن سر و لباس تمیز پوشیدن  تا درست نشستن و مودبانه حرف زدن بگیر و برو. بگذریم که اگه برای خیلی از مردم کرونا موجب زحمت بود اما ظاهراً خیلی از خانم‌ها کارگر بی‌جیره مواجب و تمام وقت گیر آوردند برای نظافت شب عید.

«کرونا بیا منو بخور»

نمی‌دانم توی این موبایل بازی‌ها و بده بستان‌های تلگرامی کدام شیر پاک خورده‌ای انگشتش را برای ما توی شیره زده که حاج خانم یک باره هوس چغندر پخته کرده که: «مرتیکه تن لش به جای این‌که تو خونه بخوری و بخوابی پاشو برو یه کم چغندر پخته بخر بیار».

هر چی میگم: «ننه ت خوب بابات خوب اولا‌ً که من قرنطینه خانگی‌ام در ثانی آدمی که تو خونه نشسته درآمد نداره  که بخواد چغندر پخته بخره».

بعد می‌زنم زیر آواز که:

شب عید است و یار از من

چغندر پخته می خواهد

به خیالش می‌رسد من گنج

قارون زیر سر دارم

میگه: «خبه خبه همین جوریشم غیر قابل تحملی. با اون صدای انکرالاصواتت برو واسه ننه خواهرت بزن زیر آواز. اصلاً از اول دست و پا چلفتی بودی. حیفِ من که به توِ بی قابلیت بله گفتم». آخه میگن روز قیامت مارهائی هست که مردم به اژدها پناه میبرند. حالا شما بگید روزی چند بار باید تکرار کنم؟:

«کرونا بیا منو بخور»

راستش این چند روزه که خانه بودم  فرصت کردم قدری به تزکیه نفس بپردازم و به اسرار آفاق و انفس پی ببرم؛ متوجه شدم این کرونا اگر چه برای خیلی‌ها  زحمته اما برای بعضی‌ها رحمته که از دست شرایط موجود به وضعیت مطلوب پناه ببرند برای همین با تمام وجود فریاد میزنم: «کرونا بیا منو بخور».

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.