یک هنرمند بزرگ

0

*سوسن قربانی‌جم

*هنرمند

شاید دوست بدارید :

استاد احمد فتوت از هنرمندان و معلمان عاشق است. پیوند هنر وعشق به تدریس و زادگاهش تجلی آثار استاد احمد فتوت است، همیشه در کلاس‌هایش می‌گفت: «عشق به زادگاهم همواره افق‌هایی را در ذهن وجان من ساخت وبا بوم و رنگ در آمیخت و عجین شد». به قول سهراب سپهری: (و عشق تنهاعشق مرا به وسعت اندوه زندگی‌ها برد و مرا رساند به امکان یک پرنده‌شدن) زیبای‌های طبیعت و متن زندگی شهر همدان در قاب نقاشی‌هایم خیمه زد و دریچه‌های روشن این سرزمین، مرا به خلق آثار نقاشی سوق داد.

استاد به شدت انسانی اخلاقی است. نوعی رابطه بین انسان و انسان، انسان با طبیعت وجود دارد که دغدغه استاد فتوت است. از بارزترین ویژگی‌های شخصیت‌ استاد فتوت، بزرگی و منش اوست. او هیچ‌گاه شاگردانش را از چیزی منع نکرد؛ بلکه بسیار تشویق می‌کرد و معتقد بود که باید تمام رشته‌های هنری را شناخت؛ چراکه به هم وابسته هستند.

استاد با دلسوزی و تجربیات ارزشمند که در برقراری رابطه صمیمی و دوستانه با دانشجویان و ایجاد فضای دلنشین برای آموزش دروس مبانی هنرهای تجسمی داشت که باعث روشنگری در رشته نقاشی در بنده شد. بی‌شک یکی از دلسوزترین اساتید در حوزه آموزش در دانشگاه آزاد همدان استاد احمد فتوت است و یکی از تأثیرگذارترین فرد در زندگی من بوده و نقش بسزایی در دوران هنری‌ام به عنوان شاگرد داشته و دارد. او یک انسان و یک هنرمند بزرگ است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.