در فصل سرد مراقب اختفای حیوانات در خودرو باشیم

0

*الهه عبدالملکی

*دانشجوی دکترای مهندسی برق

خودروها وسیله‌ای برای راحتی انسان‌ها هستند اما در روزهای سرد سال همدان، گرمای اطراف موتور و رادیاتور خودرو، استراحتگاه مناسبی  برای حیوانات شهری است، به خصوص گربه‌ها و پرنده‌ها برای داشتن یک مکان گرم شب هنگام به خودروها پناه می‌برند. این علاقه در شب‌های سرد پائیز و زمستان همدان از هر زمان دیگری بیشتر می‌شود.

ناگفته نماند ورود حیوانات به کاپوت خودرو تنها به شب‌های سرد پائیز و زمستان همدان محدود نمی‌شود و اکثر اوقاتحیواناتی مانند گربه‌ها و موش‌ها از سر بازیگوشی یا نیاز به جویدن چیزی، به داخل کاپوت خودرو می‌روند و رانندگان بدون اطلاع از حضور این مسافران کوچک، با روشن کردن خودرو حیوانات به طرز دردناکی آسیب می‌بینند و یا کشته می‌شوند.

برای جلوگیری از این اتفاق، حتما قبل از روشن کردن اتومبیل لازم است کارهای زیر را انجام دهیم:

  • کاپوت را بالا زده و داخل موتور را بررسی کنیم.
  • ضربات متعدد به کاپوت و چرخ‌های جلو بزنیم
  • پس از سوار شدن با بوق زدن این میهمانان کوچک را بیدار کنیم.
  • چندین بار محکم به داشبورد ماشین با دست ضربه بزنیم.

تا حیوانات (گربه‌ها) اگر داخل موتور اتومبیل خوابیده‌اند، بیدار شوند و فرصت خارج شدن داشته باشند. همچنین شرکت‌های خودروسازی برای پیشگیری از این قبیل اتفاقات، خودروهای خود را طوری طراحی کنند که راه نفوذ حیواناتی چون موش و گربه به داخل خودرو بسته شود به طور مثال یک توری یا محفظه آلومینیومی زیر خودرو نصب کنند تا هم از ورود حیوانات به داخل خودرو جلوگیری شود و هم این‌که در جاده‌های سنگلاخی، راه نفوذ سنگ‌ها و صدمه زدن آن‌ها به خودرو بسته شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.