معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار اسدآباد:
در کاهش خودکشی، بر نگاه علمی تأکید داریم

0

آمارها نشان می‌دهد آسیب اقدام به خودکشی در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته در شهرستان اسدآباد با افزایش چشمگیری همراه بوده و وضعیت این شهرستان در افزایش این آسیب نگران‌کننده است. به همین دلیل، توجه سازمان بهزیستی استان در اجرای طرح پیشگیری از خودکشی به شهرستان اسدآباد بیشتر است و اعتبار ویژه‌ای برای آن در نظر گرفته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار اسدآباد می‌گوید: براساس آمار صعودی در آسیب اقدام به خودکشی در شهرستان اسدآباد و این‌که این آسیب جزو آسیب‌های بزرگ در این شهرستان محسوب می‌شود و تأکید بر نگاه علمی در مواجه با بحران‌های اینچنینی و ضرورت تدوین یک نقشه راه برای کاهش این آسیب در شهرستان، با حمایت و مساعدت مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی کشور، مقرر شد بسته حمایتی در حوزه پیشگیری در اختیار متولیان امر قرار بگیرد.

«جلال زارع» ادامه می‌دهد: ثمرات فعالیت بلندمدت در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی همواره باید مدنظر فعالان و سیاست‌گذاران این عرصه قرار بگیرد. همراهی بین‌دستگاهی و پرهیز از نگاه‌های جزیره‌ای، حلقه مفقوده ما در نقش‌آفرینی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی است که در این مسیر، پیشگامی که از سوی دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی، شاهد آن بودیم، نویدبخش آثار کمی و کیفی موثری خواهد بود.

زارع توضیح می‌دهد: تمرکز بر استفاده از تکنیک‌های موثر بر نظام سلامت روان، توقعی است که با مشارکت حوزه بهداشت و درمان در این بسته سیاستی دنبال خواهد شد. ورود به عرصه مداخلات، با توجه به نرخ بروز و شیوع این پدیده شوم، قطعا باید با دقت و سرعت بیشتری باشد. تمرکز بر نقش‌آفرینی دروازه‌بانان اجتماعی، از جمله سیاست‌های پیشگیرانه شهرستان اسدآباد در عرصه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار اسدآباد معتقد است: اتخاذ رویکردهای فضیلت‌محور با هدف افزایش توانمندی‌ها و حمایت‌های افراد، حتما در سیاست‌گذاری‌های ما نقش اساسی دارد؛ چراکه عمیقا بر این باوریم که رویکرد دین‌مدارانه در کاهش آسیب‌های اجتماعی تأثیرگذار خواهد بود.

زارع تأکید می‌کند: با امید به این‌که مجموع این هم‌افزایی‌ها، موثر بر کاهش نرخ پدیده‌های نوظهور در حوزه آسیب‌های اجتماعی باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.