دستپاچگی شورا، شهردار سابق را قهرمان می‌کند

0

*حسین زندی

*سردبیر

کمتر از یک ماه از روی کار آمدن اعضای شورای ششم گذشته است و اتفاقات مهمی از جمله به هم ریختن بدون برنامه کمیسیون‌ها و انتخاب اعضای کمیسیون‌ها بدون این‌که اعضای این کمیسیون‌ها تخصص و تجربه‌ مرتبطی در آن‌ها داشته باشند را شاهد هستیم.

شاید دوست بدارید :

مهم‌ترین اقدام اعضای شورای جدید نخستین اقدامشان بود، آن‌ها به محض نشستن بر کرسی‌های پارلمان شهری به صورت ضرب العجل شهردار را برکنار کردند؛ شهرداری که اگرچه انتقادهایی بر او وارد بود اما مقبولیت او در بین کارکنان شهرداری و شهروندان مناطق کمتر توسعه‌یافته در کنار جسارت او در اجرای برخی پروژه‌ها، از نقاط قوت او محسوب می‌شد. طبیعی است که وقتی طیف فکری جدیدی وارد شورا می‌شود، تحول ایجاد شود و ترکیب مدیریت شهری تغییر پیدا کند. اما عجله‌ای که اعضای شورای جدید در حذف شهردار سابق به خرج دادند، کمی عجیب و نشانه دستپاچگی آن‌ها بود. اعضای شورا می‌توانستند یک ماه صبر کنند و گزینه مورد نظر خود را پیدا کرده سپس شهردار را جابه‌جا کنند.

به هر حال این تغییر حق شوراست و به هر دلیلی تصمیم گرفتند شهردار سابق را برکنار کنند و سرپرست جدیدی به کار گمارند. اما انتظار می‌رفت وقتی با این عجله مدیری را برکنار می‌کنند، مدیری اگرنه قوی‌تر که در حد مدیر قبلی جایگزین کنند.

اعضای شورای ششم خیلی زود پیگیر انتخاب شهردار از بین برخی مدیران و شخصیت‌ها شدند، باز هم انتظار می‌رفت کف انتخاب را در حد و اندازه شهردار قبلی بگذارند و گزینه بسیار بهتری انتخاب کنند. اما این اتفاق نیز نیفتاد و بیشتر افراد دعوت شده از مدیران میانی و زیردستان شهردار سابق بودند، البته افراد دیگری در بین آن‌ها دیده می‌شد که در پست‌های قبلی مقبولیت و موفقیت چندانی نداشتند.

اگر اعضای پارلمان شهری نتوانند انتخاب قابل قبولی داشته باشند شهرداری همدان به هم خواهد ریخت. در واقع اگر این شورا فرد متخصص، جسور، آشنا به مسائل شهرسازی و مورد قبول کارکنان‌ شهرداری و اعضای شورا انتخاب نکند، اتفاق مثبتی نخواهد افتاد، در مقابل بدنه مدیریت شهری با او همراه نخواهد شد و در پی شکست شهردار آینده، شهردار سابق نیز تبرئه و به عنوان قهرمان معرفی خواهد شد، به دلیل این‌که پس از برکناری شهردار سابق، موجی از پرسش‌ها در بطن جامعه به وجود آمد که چه دلیلی باعث این عجله بود؟ در واقع اگر اعضای شورای جدید منافع شهر را در نظر نگیرند، شهر و شهروندان آسیب خواهند دید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.