مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه دو همدان:
سال تحصیلی جدید با ترافیک وحشتناک خیابان طالقانی آغاز می‌شود

گلنار: در این خیابان در فاصله‌ای کمتر از ۲۰۰ متر، حد فاصل چهارراه امیر کبیر و چهارراه ابن‌سینا هفت آموزشگاه، به اضافه ساختمان اداری مدیریت آموزش و پرورش ناحیه دو قرار دارد. در این هفت مدرسه قرار است نزدیک به سه هزار و ۵۰۰ دانش آموز از اول مهر سال تحصیلی خود را آغاز کنند، که با مشکل عبور و مرور این تعداد دانش‌آموز روبرو هستیم.

0

همدان‌نامه: یکی از مشکلات مراکز آموزشی همدان، جانمایی نامناسب آن‌هاست، برای مثال، در خیابان طالقانی به عنوان یکی از شلوغ‌ترین و پرترافیک‌ترین خیابان‌های همدان، هفت مرکز آموزشی به علاوه ساختمان اداره آموزش‌وپرورش ناحیه دو وجود دارد که در روزهای فعالیت مدارس، ترافیک آن چندین برابر می‌شود.

خیابان شلوغ طالقانی

مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه دو همدان با اشاره به این‌که آغاز فعالیت‌های سال تحصیلی جدید با محوریت پروژه مهر و بر اساس شیوه‌نامه‌ای که از سوی وزارتخانه به ادارات آموزش‌و‌پرورش ابلاغ می‌شود، صورت می‌پذیرد، پیش‌بینی فعالیت‌های آموزشی، پرورشی، عمرانی، تجهیزاتی  و سازماندهی نیروی انسانی از محورهای عمده پروژه مهر است، توضیح می‌دهد: در همین راستا در آموزش‌و‌پرورش ناحیه دو برای تمهید مقدمات سال تحصیلی ۱۴۰۱/۱۴۰۲ در چندین محور اقداماتی صورت پذیرفته است، و سعی شده سال تحصیلی با کمترین مشکل برای دانش‌آموزان، اولیا و همکاران آغاز شود، با این حال یکی از چالش‌های جدی و پیش روی این اداره در شروع سال تحصیلی، فضاهای آموزشی واقع در خیابان طالقانی است.

حمید گلنار-مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه دو همدان
حمید گلنار-مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه دو همدان

«حمید گلنار» ادامه می‌دهد: در این خیابان در فاصله‌ای کمتر از ۲۰۰ متر، حد فاصل چهارراه امیر کبیر و چهارراه ابن‌سینا هفت آموزشگاه، به اضافه ساختمان اداری مدیریت آموزش و پرورش ناحیه دو قرار دارد. در این هفت مدرسه قرار است نزدیک به سه هزار و ۵۰۰ دانش آموز از اول مهر سال تحصیلی خود را آغاز کنند، که با مشکل عبور و مرور این تعداد دانش‌آموز روبرو هستیم، از طرف دیگر ساختمان اداری آموزش و پرورش ناحیه دو به صورت نیمه‌تمام تحویل این مدیریت شده است. تا این لحظه محوطه‌سازی حیاط انجام نشده و به دلیل آماده نبودن پارکینگ، ماشین‌های اداری این مدیریت، مشکلات را دو چندان کرده است.

ساختمان نیمه‌تمام

وی با بیان این‌که برای رفع این مشکل از ماه‌ها قبل پیگیر بحث سازماندهی سرویس‌های دانش‌آموزان هستیم، می‌افزاید: اما واقعیت این است که خیلی از والدین در بازگشایی که بعد از چهاردهم فروردین نشان دادند که تمایلی به استفاده فرزندانشان از سرویس مدارس ندارند و ترجیح می‌دهند با وسیله شخصی خودشان نقل‌و‌انتقال فرزندانشان را انجام دهند. پیش بینی می‌کنیم که با شروع سال تحصیلی جدید این وضعیت همچنان وجود داشته باشد. که این امر منجر به ترافیک سنگین در این منطقه خواهد شد.

گلنار می‌گوید: در حال حاضر مهم‌ترین مسئله، ساختمان آموزش‌و‌پرورش است که این موضوع را با مدیران اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس در میان گذاشته‌ایم و دوستان ما در اداره نوسازی هم پیگیر بودند، اما تا این لحظه به دلیل این‌که به پیمانکار این ساختمان بدهکاری دارند، گره‌ای ازاین مشکلات باز نشده است. امیدواریم با قول‌هایی که داده شده هرچه سریع‌تر این مشکلات مرتفع شود.

مشکل ترافیک

وی می‌افزاید: از طرف دیگر در این منطقه مدارسی داریم که به صورت حیات طیبه ساخته شده است، یعنی مجتمعی است متشکل از مدارس ابتدایی و متوسطه، سعدی، فراهانی و علامه طباطبایی است که به طور کامل تحویل داده نشده است، در حدود هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز در این سه مدرسه قرار است که سال تحصیلی خود را آغاز کنند و این تعداد جمعیت تأثیر خود را بر افزایش ترافیک در این منطقه خواهد گذاشت.

مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه دو همدان تأکید می‌کند: اگر مشکلات ساختمان‌هایی که به صورت نیمه‌تمام تحویل آموزش‌و‌پرورش شده، با توجه به فرصت محدود باقی مانده تا شروع سال تحصیلی برطرف نشود باید منتظر ترافیک سنگین و ایجاد مشکل و دردسر برای دانش آموزان، خانواده‌ها و شهروندان باشیم. با توجه به وجود مدارس دوره اول ابن سینا (ریحانه النبی)، دوره دوم دخترانه مهدیه، دبستان غیردولتی مهدیه به مدیران این مدارس تأکید کرده‌ایم که به اولیای دانش‌آموزان توصیه کنند که حتی‌المقدور برای رفت‌و‌آمد فرزندانشان از سرویس عمومی استفاده کنند و با استفاده از نکردن از وسائل شخصی در ایاب و ذهاب فرزندانشان پلیس راهور را در کنترل ترافیک یاری کنند.

منتظر حل مشکلات

گلنار می‌گوید: البته لازم به ذکر است برای تسهیل در امر عبور و مرور، شهرداری، شورای اسلامی شهر همدان هم قدم‌های مثبتی برداشته‌اند و مجوزهای لازم را برای بازکردن معبر پارکینگ ناحیه دو صادر کرده‌اند و منتظر هستیم تا با مشخص‌کردن تکلیف مدارس نیمه‌تمام و همچنین محوطه‌سازی حیاط ساختمان ناحیه دو توسط اداره نوسازی، بخشی از مشکلات ترافیک در این منطقه حل شود.

وی ادامه می‌دهد: علاوه برمشکلات بیرونی ساختمان آموزش‌و‌پرورش مثل انجام نشدن محوطه‌سازی و مشکل پارکینگ، در داخل ساختمان هم ایراداتی وجود دارد که باید هرچه سریع‌تر بر طرف شود، به عنوان نمونه نبود آسانسور از معضلات جدی این اداره است که باعث زحمت و رنجش خاطر بسیاری از همکاران ما، پیشکسوتان و ارباب رجوع شده است، متأسفانه باوجود انجام بیشتر کارهای مربوط به آسانسور، بدهی به پیمانکار مانع از راه‌اندازی آسانسور شده است. از این رو در بسیاری از مواقع امکان حضور همکاران، به‌خصوص بازنشستگان و پیشکسوتان در طبقات بالا سخت و در مواقعی غیرممکن است و همکاران ما مجبورند در طبقه همکف حاضر شوند و کارهای ارباب رجوع و همکاران بازنشسته را که توانایی رفتن به طبقات بالا را ندارند، انجام دهند.

مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه دو همدان ابراز امیدواری می‌کند: با همیاری همه مسئولان مخصوصا اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس و مدیران محترم مدارس سالتحصلی جدید را پس از دو سال تعطیلی مدارس به دلیل کرونا با کمترین مشکل شروع کنیم و سال تحصیلی امسال سالی همراه با خیر و برکت برای فرزندانمان باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.