عضو شورای شهر در گفت‌وگو با همدان‌نامه:
فضاهای آموزشی همدان وضعیت مناسبی ندارند

0

*وصال جواهری

نزدیک‌شدن به اول مهر و بازگشایی مدارس، بار دیگر زخم‌های کهنه محیط‌های آموزشی را به رخ می‌کشد. یکی از مباحث استاندارد نبودن محیط‌های بازی، ورزش و تفریح دانش آموزان در مدارس است. «اکبر کاووسی امید» عضو شورای شهر همدان که پیشینه آموزگاری دارد و این روزها وضعیت نابسامان حیاط‌ها و محوطه‌های مدارس را از نزدیک مشاهده کرده، درباره محوطه مدارس پائین شهر و نحوه تقویت تعلیم و تربیت دانش‌آموزان با بهبود و ساماندهی این محوطه‌ها می‌گوید.

کاوسی امید با اشاره به نقش رسانه‌ها در طرح این موضوع می گوید: رسانه که موذن جامعه هستند و بر مشکلات جامعه نظارت دارند بهتر از سایر اقشار می‌توانند این مشکلات را به گوش مسئولان برسانند. ما این روزها به بازگشایی مدارس نزدیک می‌شویم. آینده‌سازان مملکت بهار آموزشی دیگری را از اول مهر تجربه می‌کنند، اما نکته‌ای که غیرقابل اجتناب است، این است که اگر واقعا بخواهیم به تمدن نوین اسلامی برسیم راهی جز این‌که به تعلیم و تربیت اهمیت بدهیم نداریم و اگر توجه به تعلیم تربیت را در اولویت دولت قرار ندهیم به تمدن نوین اسلامی نخواهیم رسید.

وی در ادامه با تأکید بر نقش معلم در حوزه آموزش‌و‌پرورش می‌گوید: معلم به عنوان بخش مهمی از استخوان‌بندی دستگاه تعلیم و تربیت جایگاه اصلی خود را در جامعه ندارد و جایگاه معلم در جامعه متزلزل شده است، باید همه دستگاه‌ها به این موضوع رسیدگی کنند و معلم را به جایگاه اصلی خویش بازگردانند.

این عضو شورا در ادامه می‌گوید: در حوزه سخت‌افزار و فضای تعلیم‌و‌تربیت ما باید در تراز سند تحول بنیادین حرکت کنیم تا مدارسی با زندگی و فضای پاک ایجاد کنیم. ما حتی نتوانستیم یک مدرسه با فضای پاک در هرکدام از استان‌ها ایجاد کنیم. باید از مدیران پرسید آیا توانستیم این مدارس موجود در کشور را برای شروع سال تحصیلی آماده کنیم؟ از نظر من حدود ۶۰ درصد مدارس کشور مشکل نگه‌داری دارند و برای سال تحصیلی پیش‌رو آماده نیستند، پس باید همه مسئولان و دولت به صورت جدی به این موضوع رسیدگی کنند.

کاوسی امید در پایان می‌گوید: در مدارس شهر همدان نه تنها فضاهای آموزشی و کلاس‌ها بلکه محوطه‌ها وضعیت بسیار نامناسبی دارند. محوطه‌های خاکی که گویی شخم زده شده است. تا به امروز که به نظر می‌رسد توجهی به مدارس ندارند، همه دستگاه‌ها باید به این موضوع رسیدگی کنند به خصوص شهرداری‌ها کمک بسیار شایانی از نظر فیزیکی می‌توانند بکنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.