در کبودراهنگ برگزار شد:
همایش آموزش خانواده با محوریت پیشگیری از خشونت

0

همدان‌نامه: سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱، همایش آموزش خانواده با محوریت پیشگیری از خشونت در سالن اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان کبودراهنگ برگزار شد. در این همایش که به همت معاونت پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان برگزار شد، جمعی از بانوان خانه‌دار و شهروندان کبودراهنگی حضور داشتند.

کارشناس دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی معاونت پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان در این همایش ضمن قدردانی از زحمات بهزیستی شهرستان کبودراهنگ برای برگزاری این همایش گفت: از آن‌جایی که بیشتر حاضران در این همایش، بانوان خانه‌دار هستند، توجه به این نکته ضروری است که ما اعتقاد داریم باید به سلامت جسمی فرزندانمان توجه کنیم؛ پس چه بهتر که درباره سلامت روان آن‌ها نیز به این نتیجه برسیم که آموزش تنها سلاحی است که باید در این زمینه به آن مجهز شویم.

«پریا قاسمی» با بیان این‌که در بحث خشونت، به‌خصوص رفتارهای آسیب‌رسان نیز آموزش؛ تنها راه و چاره است، ادامه داد: سازمان بهزیستی علاوه بر ۳۳ مرکز مشاوره خصوصی و حضوری، چند خط تلفنی به منظور ارائه خدمات مشاوره تلفنی راه‌اندازی کرده است. خط ۱۴۸۰ که در بخش‌های مختلف مانند کودک و نوجوان، فردی، زوج‌درمانی و مانند این خدمات ارائه می‌دهد، ۱۲۳ با عنوان اورژانس اجتماعی که در مواقع بحران مانند همسرآزاری و کودک‌آزاری به کمک شهروندان می‌آید و خط ملی اعتیاد با شماره ۰۹۶۲۸ از ۸ صبح تا شب پاسخگوی سوالات شهروندان در حوزه اعتیاد است.

این کارشناس ابراز امیدواری کرد: همه ما در هر جایگاهی که هستیم، به‌خصوص در جایگاه مادربودن که مهم‌ترین جایگاه است، قدمی برای ارتقای بهداشت روان فرزندان و خانواده‌مان برداریم.

در پایان «محمد ترکمان» روان‌شناس و مدرس برای حاضران کارگاه آموزشی با موضوع «کنترل خشم» برگزار کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.