همدان‌نامه؛ نشریه‌ای فراتر از خبر و اطلاع‌رسانی

0

*علی پاشا رجبلو

*مدرس موسیقی

شاید دوست بدارید :

اگرچه امروزه در تعریف از روزنامه‌ها و نشریات به حوزه خبری و اطلاع‌رسانی آن تأکید زیادی می‌شود، اما واقعیت این است که با حضور رسانه‌هایی مانند  تلویزیون و رادیو و ماهواره‌ها از سوئی و همچنین شبکه اینترنتی و فضای مجازی در قالب شبکه‌های اجتماعی چون تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و فیس‌بوک، این تبادل صرف خبررسانی به خودی خودی گسترش پیدا کرده و وجود دارد. به همین دلیل یک نشریه علاوه بر اطلاع‌رسانی، باید به تجزیه و تحلیل خبرها به خصوص در عرصه‌های فرهنگی و هنری، اجتماعی، محیط زیست، حفظ و مراقبت از داشته‌های تاریخی و بناهای گذشتگان و طرح مشکلات شهری و ارائه راهکارها، بپردازد، بسیار مهم است.

هفته‌نامه همدان‌نامه براساس مطالب و یادداشت‌ها طی صد شماره چاپ شده موجود، بی‌گمان یکی از نشریاتی است که توانست  ضمن خبررسانی و اطلاع‌رسانی در بخش‌های مختلف، به تجزیه و تحلیل و ارائه راهکار با استفاده از دیدگاه‌ها و نظرات  کارشناسان عرصه‌های مختلف و همچنین معرفی چهره‌های شاخص فرهنگی و هنری همدان نقش مهم، ماندگار و تأثیرگذاری داشته باشد. ویژگی مهم این نشریه این بود که مخالفت‌ها، فشارها و گاه تهدیدها، نتوانست سدی در برابر مطالبه گری این نشریه باشد.

 

به عنوان جزو کوچکی از خانواده همدان‌نامه سه سالی است که با این نشریه همکاری می‌کنم و تا حد توانایی خود کوشش کرده‌ام در قالب یادداشت‌های آموزشی و انتقادی، گفت‌وگوها و اخبار موسیقی، فعالیت کنم و در این مدت همیشه از دانش و اخلاق و داشته‌های «حسین زندی» سردبیر  و «فاطمه کاظمی» دبیر تحریریه نشریه،  آموخته‌ام. در پایان از همه دوستان و همکاران نشریه همدان‌نامه که بدون هیچ چشم‌داشتی، همواره  با شور و شوق خستگی‌ناپذیر، در تداوم و استمرار  تولید محتوا و چاپ این نشریه، فعالیت کردند و یار و یاور آن بودند، تشکر می‌کنم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.