پروژه‌های ناتمام شهری و نظارت ضعیف شورا

0

*حسین زندی

*سردبیر

شورای دوره پنجم، آخرین ماه‌های تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی را با کوله‌باری از کارهای کرده و نکرده در پارلمان شهری سپری می‌کند. برخی از اعضای شورای شهر برای ماندن در صندلی شورا برنامه‌ریزی می‌کنند و امیدوارند در دوره ششم نیز بر کرسی خود تکیه کنند. بنابراین تعدادی از اعضای فهرست امید با چرخش به راست خواب حضور دوباره را می‌بینند چون باور دارند شورای آینده در دست جناح راست خواهد بود. اما برخی دیگر با پیگیری برنامه‌های ناتمام به دنبال دستیابی به قدرت دوباره هستند اما با نگاهی به پروژه‌ها و برنامه‌های بر زمین مانده مدیریت شهری همدان متوجه می‌شویم تصمیم‌های اعضای شورای پنجم نتایج قابل قبولی نداشته است.

شاید دوست بدارید :

دو سال و نیم از تخریب محله تاریخی کبابیان توسط شهرداری منطقه یک به مدیریت «امیر فتحیان نسب» می‌گذرد؛ دو سال و نیم از زمانی که هم اعضای شورای شهر و هم شهردار و مدیر منطقه جملگی قول دادند این چمن تاریخی را مانند گذشته بازسازی کنند و پیگیری معاون وزیر وقت راه و شهرسازی نیزی تأکیدی بر عمل به این قول بود اما این قول تا امروز عملی نشده و امروز شهرداری همدان در گیر و دار جذب سرمایه‌دار برای ساخت این پروژه مانده است. اعضای شورای شهر باید به این نکته توجه کنند که شهروندان همدانی در انتخابات آینده شورای شهر بدقولی آنان را در نظر خواهند داشت.

پروژه دیگر، سایت‌موزه میدان مرکزی شهر است که بیش از دو سال از کلنگ‌زنی آن می‌گذرد و هنوز احداث آن در مرحله پاس‌کاری بین مدیریت شهری و راه و شهرسازی باقی مانده است؛ پروژه‌ای که شهردار همدان قول افتتاح آن را برای رویداد همدان ۲۰۱۸ داده بود.

شمار پروژه‌های ناتمام شهرداری که در دوره شورای پنجم کلید خورده بسیار زیاد است و همان‌طور که اشاره شد نشان از ضعف عملکردی اعضای این دوره از شوراست. آن‌ها نتوانستند به بیشتر قول‌هایی که داده بودند، عمل کنند و وظیفه نظارتی خود را به درستی انجام ندادند.

حال آیا شهروندان همدانی با حضور دیگربار این افراد در شورای بعدی موافق هستند؟ بدون شک این افراد پاسخ شهروندان را در پای صندوق‌های رای سال ۱۴۰۰ دریافت خواهند کرد اما انتظار می‌رود حداقل بدون درنظرگرفتن مباحث انتخاباتی به وظایف ذاتی خود عمل کنند و پیگیر خواست‌ها و مطالبات شهروندان باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.